En dålig dag som ändå fick bli bra!

Igår berättade min man att de skulle få besked vilka som skulle få gå denna omgång. Flera har fått sparken tidigare pga lågkonjunkturen. Min man hade på känn att det var hans tur. Bad honom sms:a mig om så var fallet. När klockan var vid 11 hörde jag en glad trudilutt på mobilen, visste med säkerhet att det var från min man, så var också fallet, han hade varit en av fem denna gång som fick gå =(
Men mitt i sorgen känner jag ändå en glädje över att min son och svärson har jobben kvar. De sitter ju mitt i livet med familjer, småbarn och en del skulder. Det har jag och min man klarat av, inga skulder och ett lån på gården som är (ursäkta uttrycket) "en fis i rymden". Vi ska klara oss bra ändå på min lön.
Min svärson gav oss ett glädjebesked till som gjorde att vår dag ändå blev rätt ljus trots mannens avsked. Summa summarum, dagen blev ändå dräglig ;)
Sätter in några bilder från morgonen, den första bilden tagen från gården, frost och 8 grader kallt.
De andra tog jag en km från jobbet, så vacker morgon över sjön =)


Månen lyste fortfarande när jag gick ut med hunden, 8,1 minusgrader.


Änder "snattrade" högljutt i vattnet, runt vassen hade is lagt sig.


En så vacker morgon, digitalkameran fick följa med i handväskan =)
Trackback
RSS 2.0