Snart är det jul =)

Har inte haft tid att blogga på ett tag, december månad är min favoritmånad, mycket att göra men bara kärt besvär =) Vår Nobelfest blev toppen, så även discot efteråt.
Alla julklappar inhandlade och nästan alla inslagna. Julkorten postade, som vanligt tänkte jag skippa fyra, fem av dem jag brukar skicka till av olika anledningar, nya adresser, vi har inte setts på flera år och vad händer? det är från dem de första julkorten dimper ned i postlådan =) Så dåligt samvete jag får, skickade fem nya kort i fredags med vanligt brevporto.


Har redan möblerat om med mina stora blommor så att julgran och julklappar får plats.

Min man och jag har gjort julmat och städat frenetiskt, vi ville bli klara tills i morgon för då kommer dotter, barnbarn och kattunge hem. Vi vill  ha tid att umgås med dem och bara njuta av att ha dem hemma =)
Vi är nästan klara =)

Så vacker jul det verkar bli i år, snö och kyla i hela Sverige.
Önskar alla en GOD JUL!
Här kommer några bilder från vår gård i vinterskrud och kyla.


Bild från vårt sovrumsfönster igår.


Himlen förändrades hela tiden, så vackert!



Blev bara vackrare...


och vackrare.....


Sen den magnifika avslutningen av en vacker vinterhimmel =)

Idag kände jag att jag behövde LUFT har stått vid spis och bakom dammsugare hela helgen. Tog en paus och gick ut till djur och natur, fotade "lite" som vanligt ;) Här kommer några resultat =)


Idag kämpade sol och snömoln med varandra, det blev fifty fifty


Jag och hunden gick till åkern för att se om rådjuren varit där, såg inte ett enda spår=(






Trackback
RSS 2.0