Min stackars katt =(




Min katt Gurra är en stark försvarare av sitt revir...ingen annan katt eller räv ska beträda hans revir, då blir det fight!
Vi har sett när Gurra satt full fart mot räv som sprungit genom hagen. En lastbilschaufför berättade att han fick stanna med lastbilen en sommarnatt vid 3 när Gustav och en räv satt och tittade på varandra mitt på vägen =)
Chauffören tänkte "nu är det slut med den katten", men...räven sprang in i skogen med Gurra efter...
När Gurra var yngre fick han aldrig några skador, med åldern (han är 11 år nu) så duggar skadorna tätt...
För drygt en vecka sedan såg jag att han hade bettmärken i huvudet, har hållt koll på dem...i torsdags såg jag att katten började få ont, syntes på hans sätt att ligga, sedan svullnade såren oxå..Igår brast det och varet kom ut...
Kontaktade igår världens bästa veterinär, T M, han sa åt mig att köpa 3% vätesuperoxid o tvätta såret med, jag skulle oxå använda en spruta för att rengöra såren på djupet...Frågade om katten behövde antibiotika, men det trodde han inte skulle behövas...sagt och gjort, åkte ned till apoteket och köpte medikamenter =)
Sa åt min man att ta på sig handskar o jacka när han skulle hålla Gurra medan jag tvättade så att han inte skulle bli riven...Väl förberedda hämtade jag katten och började försiktigt tvätta...vad tror ni katten gjorde...jo KURRADE =) Inte ens när jag satte in sprutan i bettmärkena för att spola slutade han kurra...Tror han förstod att vi ville hjälpa honom...Idag ser han fortfarande förskräcklig ut men inte som igår...han har nog inte så ont nu heller för han ligger utsträckt o vilar...

Jag har varit duktig och tvättat alla fönster i huset inför advent...Hagen fixad oxå med ytterligare tråd så förhoppningsvis inget rovdjur kan ta sig in till hästen..en ledig vecka till ända...Vi skulle åkt på "thank giving" middag ikväll hos amerikansk vän...men det blev tji kosing med det pga att min man har blivit ordentligt förkyld..så det blir lugn hemmakväll med Robinsson på TV...


En bild för drygt ett år sedan, en annan fight...Här har Gurra blivit biten i nosen..ärren finns kvar..


Mitt rentvättade fönster =)
Trackback
RSS 2.0