Varg på besök????

Min man tar alltid hand om djuren på morgonen och jag tar hand om dem resten av dagen...funkar bra för oss att ha det så...Hästen har frigång o får vara ute i paddocken om han vill på nätterna...När jag kom hem vid 14 idag rastade jag hunden...fick då se att staketet såg underligt ut i paddocken..Gick ner till stallet för att ge Lokie middag, då såg jag att min man glömt öppna grinden ut till hagen i morse...trätte lite på honom för mig själv...trodde det var Lokie som hoppat både ut och in från paddocken när det inte var öppet...gick och kikade o började laga stängslet, men såg inga stora nedslagsmärken från vår tunga häst, varken inne i paddocken eller i hagen...konfunderad började jag stänga igen det trasiga i hagen, en stolpe hade hamnat på sniskan..
I förra veckan hade man fotograferat en ungvarg bara två kilometer från oss, kanske han som varit på besök..men isåfall hade han hamnat mitt i el-trådarna och nog fått sig en otäck läxa...
Mysteriet kvarstår! Skulle åkt på en stor fest till Stockholm nu i helgen...men jag får stå över den, vågar inte lämna gården nu när jag inte vet vad som hände =( Tar över 2 timmar att åka hem om det skulle hända hästen något..min hästvakt är inte heller så hästvan...
Min man och son åker nog i alla fall, så tänker vi just nu.


En vacker varg! Bilden lånad från nätet.


Förhoppningsvis håller detta stängsel rovdjur ute från hästen...Hela paddocken är inhägnad så här.


Min egen varg, Arne =)
Trackback
RSS 2.0