En underbar dag...

Sov till nio idag...somnade vid 24 i soffan igår, när jag vaknade i natt stapplade jag in och la mig i sängen, somnade på en gång =) så jag känner mig helt utsövd...
Piggare blev jag även av vädret, strålande sol från klarblå himmel...Vid tolv red jag barbacka ut i skogen, hade både en pigg hund och häst...Båda var lite busiga under hela ridturen...Lokie var ovanligt "tittig" och uppmärksam idag...vad vet jag, fanns kanske jägare i skogen som inte jag såg, men som han upptäckte med sitt goda luktsinne...
Men på hemvägen tog han priset =) såg en mycket gammal man komma gåendes med stavar, han var helt böjd och farten var nog 1 km i timman...hoppade av hästen och tog hunden i halsbandet så mannen inte skulle bli rädd...han varken såg eller hörde oss förrän vi var två meter framför honom...Lokie blåste och började "dansa" bredvid mig, hunden kikade nyfiket på denna mystiska man, men skällde inget... Blir så full i skratt åt hästen, han är i princip inte rädd för något, lastbilar, skogsmaskiner kan braka förbi honom utan att han höjer på ögonlocket...tror att han var extra busig idag och hittade på en anledning att få busa lite extra =) ÄLSKAR denna underbara och snälla häst...lite bus glädjer både honom o mig..

Hade bestämt mig för att både tvätta o dammsuga idag...men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig..tror inte att någon god fe kommer att göra undan mina sysslor under natten, såååååååå tar den goda föresatsen att göra det i morgon istället =)
Ikväll blir det IDOL...gillar det programmet!


Bilden på Lokie är från idag....



En gammal goding =)
Trackback
RSS 2.0