Frosten förebådar den vita årstiden!

Märkte direkt i morse att Arne (hunden) inte mådde bra....han vandrade osaligt runt och pep...
När vi skulle gå ut på morgonsvängen förstod jag vad det var, han hade sträckt sig i halsen igen...
Han gjorde det en gång förut när han o husse hade dragkamp och lekte med Arnes pipleksaker...tog någon vecka innan han blev bra..


Arnes pipleksaker :)

När man äter måste man lägga leksaken i matskålen så inte matte o husse tar den :)


I förrgår när vi var ute hos djuren sista svängen såg jag i ficklampsskenet att katten även var med på promenaden...när vi närmade oss huset så sprang hunden i full fart, bakvänd o tittade efter katten, vem skulle hinna först till trappan? BANG! Hunden sprang rakt in i en av våra bilar i full fart! Nu kommer följderna efter smällen :(
Men tiden läker alla sår, han vänder inte gärna huvudet åt vänster... Vi vet att det läker ut om några dagar, av tidigare erfarenhet, om inte så är fallet blir det veterinärbesök....men tycker så synd om min goa "hårboll" som inte förstår varför det gör ont :( Är Arne klumpig?????


I morse när vi gick vår vanliga sväng sniffade hunden av granar o marken....vet sedan förut att hans doftsinne avslöjar alla gäster vi haft under natten...
Så mysigt det är när nysnönkommer, för där avslöjas allt! då ser även jag vilka djur vi haft besök av :) mössen som kilat fram, fåglarna som sökt efter mat, så även rådjuren :) räven som besökt vår dyngstack, efter vårat matavfall...en helt ny värld öppnar sig när snön fallit, då vet jag vad min hund fann var dag med luktsinnet :)

Idag har jag varit på Teater, Detta knyckt från: http://www.4e.se/produktioner/padan:
En ständigt aktuell berättelse om kolonialtidens blodbad, förpackat i en förbannat rolig form.

Dario Fos skröna om Johan Padan tar plats i de stora geografiska upptäckternas tid. Johan Padan är den ofrivillige äventyraren med tur som en tokig. Han tar sig ständigt ur askan i elden på resan till den nya världen. Väl framme låter han oss titta på olika kulturer med en distans som låter oss förundras och skratta åt oss själva. Det är en mycket befriande föreställning som bjuder på många skratt men som också påminner oss om människors girighet efter makt och rikedomar.

Av: Dario Fo
Med: Örjan Hamrin
Regi: Åsa Norell

Detta knyckt från: http://www.4e.se/produktioner/padan.


Jag skrattade så jag hade ont i magen :D..... denna underbara skådespelare, o en av mina elevers underbara upplevelse av hans tolkning :) tårarna rann......VILKEN UNDERBAR DAG! Tackar dig min underbara elev för det.. :) o alla andra som gjorde denna föreställning till ett av mina bästa minnen!

Vaknade till en vit värld idag, ledsen...NEJ!...förlåt.... Men visst är det lite mysigt???? frosten först, förberedelse för snön! Är beredd, vintern får komma nu :)








Trackback
RSS 2.0