Snö utlovat till natten i vår region...



Vår häst har ju frigång, det innebär att han kan välja helt och hållet själv om han vill vara inne i sin box eller vara ute..Just nu spöregnar det och är bara 5 grader....och var är Lokie...jo han står mitt i ösregnet o tar en svalkande dusch :) ser honom från fönstret...
Idag gjorde vi iordning en mjuk o go bädd till honom, så han kan sova mjukt o skönt inne när han vill..tidigare i höstas har det varit så ovanligt fint väder o då har han föredragit att sova i vår sandpaddock :)
Men det är skönt att veta att han aldrig behöver stå i regn, blåst, snö och starkt solsken om han inte vill.

Idag är vi otroligt LATA både min man och jag...det är så skönt att vi båda har kommit till den insikten att vi tillåter oss att bara ta det lugnt en dag :) Vi har båda släppt en massa prestationskrav med åren...nu ligger min man och läser i vår obäddade säng, men det hör faktiskt till ovanligheten att vi inte bäddar :) I dag var det katten som la sig i min säng innan vi hann bädda, skulle aldrig falla mig in att mota bort honom när han sover så gott :)


Finns väl inget som ser så skönt ut som en sovande katt :)

Idag blev även maten från pizzerian, gott som omväxling :) Läste löpsedlarna medan jag väntade på pizzorna, det varnades för en riktig höststorm med mycket starka vindar och både regn och snö...regnet började även smattra på vindrutan när jag körde hem, börjat blåsa hade det oxå...men, men...blåsten har nästan upphört hos oss nu, medan regnet fortsätter...
Nu ska jag lägga mig och läsa en stund jag oxå denna mörka oktoberdag...Håller tummarna för att vi slipper en storm i Sverige i natt!
Trackback
RSS 2.0