Sol..dags för en hundpromenad...

Nu ska jag samla ihop mig och släpa mig ut på en promenad med min glada, pigga o lite galna hund :)
Han måste ju få göra sina behov. Det är endast när jag är sjuk som jag ibland kan tycka att det är jobbigt att ha hund...Att åka hem varenda lunch, ha honom med överallt gör mig ingenting och jag upplever det aldrig som något jobbigt...Vi har haft schäfrar i 34 år nu, så det har nog blivit en del av vårt liv...
Vi bor oxå så till att vi skulle haft huset länsat av tjuvar flera ggr om, utan dessa stora och respektingivande gossar..
En gång bröt man upp vår ytterdörr, men struntade i att bryta upp innerdörren när man såg vem som väntade där inne...
Till våren blir det nog en valp igen...men denna gång blir det nog en rottweiler...Vår nuvarande schäfer Arne är 7 år så det är dags att skaffa ny hund...vi brukar ha hundar omlott två stycken i några år...bra för valparna att lära sig umgås med andra hundar oxå...vi har hitintills inte haft en schäferhane som inte kunnat umgås med andra hundar.
Kan inte tänka mig ett liv utan dessa trogna och tillgivna djur...Katter är ju oxå underbara, men där får man ju helt rätta sig efter vad de tycker och tänker :) Men det är en annan historia ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0