Hmmm...är jag kulturell...inte ett dyft, älskar Idol, Lets dance m.m. : )

Älskar hösten med alla programstarter :) t.ex. Idol...sitter varje kväll som klistrad och tittar på alla dessa människor som bjuder på sig själva...gillar även "lets dance", "Robinsson" och fd "fångarna på fortet"...

Har själv inte något som helst problem att bjuda på mig själv...VAD kan vara så farligt så att man inte kan prata om det???? Bara två saker dyker upp i mitt huvud och det är MORD och att vara otrogen med sin BÄSTA VÄNS PARTNER...där går gränsen för förtroende, tillit och är DÖDSSYNDER enligt mig....Annars tycker jag man kan bjuda på allt :) Varför vara lik strutsen och stoppa huvudet i sanden inför sina tillkortakommanden???? Vi kan inte tiga ihjäl händelser som gått snett, bjussa på dem istället :)

När min man jobbade mitt i karriären så hände det ofta att han behövde flyga och övernatta på hotell...när det blev som mest vardag för mig på gården, med jobb och dagishämtning, alla djur som skulle skötas kunde jag bli lite missunsam (sällan bör dock tilläggas :) ) Hade aldrig velat ha hans jobb o tvingats vara hemifrån ....Vet att jag uttryckte på skoj min avundsjuka för tillfället till en dagisfröken.... "och nu får han god mat på hotellet o kan lägga sig o vila i lugn och ro" ..... sa det mest på skämt...MEN...det skulle jag aldrig gjort :)

Dagisfröken började berätta om hur ofta hon fick ta hand om barn och hushåll själv när mannen åkte med sina kompisar till fjällen för att fiska, fler "fröknar" sällade sig till skaran och berättade om när deras karlar "försvann"
Jag hade sagt det på skoj....men öppnade en hel damm av missnöjda kvinnors upplevelser.  Bjussa på dig själv...och du får mångfaldt tillbaka....

Visste ju att min man egentligen hatade att vara hemifrån o lämna barnen och alla sysslor på gården...
Till saken hör att min man sade upp sig efter några månader, han lämnade en karriär med bra betalning för att han inte ville missa sin dotters och sons uppväxt, arbetet höll honom för mycket hemifrån...
På den vägen är vi än...men det mest hedersvärda med honom är att han alltid månat om sin familj....ÄLSKAR honom för det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0