Sällan ska man räkna ut något:( det blir ändå inte som man tänkt sig!

I juli bestämde jag och några vänner en kul helg, vi skulle träffas igen efter några månader, lyssna på ett uppträdande vi alla såg fram emot :).....Sagt och gjort, jag lade tidigt in om att ta ledigt denna fredag...skulle jobba till sex på torsdagen, föreläsningar :) sedan skulle jag med fullpackad bil åka direkt från jobbet till Krylbo och hämta upp en god vän från Södertälje, för vidare färd mot Dalarna...vi räknade ut att vara framme vid 00:30...så kul det skulle bli...Min dotters svärmor skulle oxå komma med på festligheterna bestämdes för några veckor sedan :) ...KUL!
Har ju varit krasslig och sjuk förra veckan, men såg med tillförsikt att jag blev bättre till förra helgen:) tur att sjukan kom då så det inte blev något streck i våra längesedan smidda planer...
Tji fick jag! I tisdags började jag sjukna om med riktigt ont i halsen, började nysa och känna mig risig....I morse vaknade jag med feber, genomförkyld! Insåg att det inte är rätt att åka bort och smitta en hel hög av människor, det var ju i morgon jag skulle åka....Bara att ta beslutet att stanna hemma :( Ringde runt och berättade hur det var, alla hörde ju hur risig jag lät, min tröst är att de blev lika ledsna som jag över de kraschade planerna...de ville träffa mig lika mycket som jag ville träffa dem <3
Min önskan är nu....att de äter den goda smörgåstårtan och vet hur mycket jag skulle uppskattat den, de sjunger för full hals för mig i sången "Anna och mig" och att de har lika roligt som jag skulle haft :) Kram mina vänner....det kommer fler tillfällen...men ledsen är jag ändå :(

Ikväll när jag vid niotiden skulle göra sista kvällsrundan på gården, så skrek ugglan som vanligt...konstigt nog var katten inte ute, han brukar alltid få "skäll" av ugglan...idag var det nog mig den skrek åt...
När jag fodrat hästen så tittade jag upp på den stjärnklara himlen....som vanligt vid den tiden fanns karlavagnen mellan vårt hus och vår stora lönn...stannade upp och tänkte på alla de gånger jag sett den, vad den egentligen betyder för mig :) Hur jag o min dotter stannat och tittat på stjärnorna och letat stjärntecken på väg in från stallet...hur jag stod där och tittade på karlavagnen när min pappa dött den 12 december, och undrade hur allt kunde se likadant ut fast jag gjort en så stor förlust...hur skulle livet se ut i framtiden?? Många saknader växte i mig ikväll....vet att det är livets gång...och jag är ändå tacksam för alla minnen som växts...det man saknar har man oxå älskat!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej gumman....vad duktig du är på att skriva!!!



Håller med dig....det är skit-tråkigt att du inte kan följa med....:(...men, som det heter...."det går ju fler tåg"....Ha're nu bäst å jag lovar att vi kommer att sjunga åt dig åxå....Krya på dig<3

2009-09-23 @ 23:57:26
Postat av: Kort...gissa varför jag heter så ;)

Tack goa vännen :) Kram

Det går många tåg hoppas jag...vi ses snart, ringer i helgen :) Måste ju höra hur ni har det!

2009-09-24 @ 00:37:43
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Raija

Så synd, men det viktiga är att du blir frisk.. Fint att ha en "egen" uggla :)

2009-09-24 @ 06:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0