Sjuk...bläääähhh............

Förr i tiden var jag aldrig rädd om mig....Mina barn o man försökte övertyga mig om att jag inte skulle jobba när jag var sjuk...de talade för döva öron...jag skulle bara, måste bara, sedan kanske jag kunde vara sjuk...men det inträffade nästan aldrig att jag kunde vara sjuk...
De hade ju rätt...under 22 år har jag jobbat med någon sorts "stålmannens mantel" över mina axlar....trott att jag alltid måste vara på alla möten som bestämts, fixa allt som gått galet...
Men i besparingarnas tidevarv har jag förstått att jag är "kringpersonal" en som man lätt kan avara....
Är inte bitter på något sätt...känner mig bara DUM....min familj som alltid månat om mitt bästa och insett mer än mig ..de hade ju rätt hela tiden :) <3 Ska vara mer rädd om mig själv...självklart är jag utbytbar!
Men till mitt försvar kan jag bara säga....har alltid älskat mitt jobb och de ungdomar och föräldrar jag haft förmånen att träffa :)
Hur framtiden ser ut, vet ju ingen...varför ta ut några sorger i förskott...de kommer när tiden är inne...ingen ide att sörja i förväg...ska jag bli arbetslös för första gången i mitt liv så är det så...en erfarenhet till på livets stig :)

Kommentarer
Postat av: Raija

Finns det risk för att du blir arbetslös nu?

Kanske är det tid för en positiv förändring som du inte anar ännu?

Jag vet inte hur jag skulle reagera. Just nu är vå situation så med dubbla boende att det inte skulle fungera. Vi drömmer om att flytta till landet, men det är för tidigt ännu. Det ligger så långt bort från alla nära och kära. Min dotter vill inte att vi flyttar och jag kan inte lämna barnbarnen ännu.När de blir äldre kan de komma upp själva med tåget ller med flyg. Fast det innebär att vi inte kan ses så ofta. Att sälja landet känns inte som ett bra alternativ,men vi kan inte ha två hem om vi blir arbetslösa. Peters jobb har varit och är väldigt hit o dit. dE sista 5 åren har han blivit utan jobb flera gånger och ekonomin tar mycket stryk.



Håller tumarna för dig!



Kramar!!

2009-09-22 @ 22:28:44
Postat av: Raija

Jag har varit lika dan och är väldigt mycket så fortfarande. Inte var jag hemma när jag var sjuk i två veckor.. Hade inte tid... Så dumt så dumt...

2009-09-23 @ 07:47:15
Postat av: Irma

Stålmannenmanteln är det många som kämpar med. Nej man ska vara snäll mot sig och rädd om sig själv. I besparingstider blir det tydligt att insatser inte värderas som de borde och fel personer får gå. Håller tummarna att det ordnar sig. Kämpa på med humöret uppe, men inte när du är sjuk, då ska du vila. Kram Irma

2009-09-23 @ 22:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0