6 dagar kvar........

Jag vaknade klockan ......11, hur kunde jag sova så l ä n g e?? La mig vid 01:30 som vanligt på helger, brukar då vakna runt 9. Kan lugnt säga att jag känner mig utsövd ;). Tur att min man och jag har olika dygnsrytmer. Jag släpper alltid ut hundarna innan jag lägger mig på natten för sista pinken. Min man brukar lägga sig senast 22 helg som vardag, sedan går han upp med tuppen.

På tal om tuppen, vi hade ju alltid en massa höns förut. Vi har aldrig gillat att ha djur instängda så de knatade runt på gården och åt allt gott de fick tag på. När vi grillade eller fikade ute kom de springande och tiggde en godbit. Hallonhäcken fanns det aldrig ett hallon kvar på "hönshopparhöjd".
En höna blev så tam att hon alltid skulle med på hundpromenaderna och var kväll la hon sig på bänken vi har ute på trappen. Det var bara att ta henne under armen och sätta henne på en pinne när man stängde in hönsen och släckte för natten. Agda hette hon så klart, hon höll även på att skrämma ihjäl vår veterinär när denne kom och knackade på en kväll, hönan blev rädd och kacklade och det var inget ljud som vetrinären väntat sig, när jag kom ut skrattade vetrinären och sa: Tänk så många roliga och knasiga djur du har =) Jag tog det som en komplimang ;)
Kan säga att tuppen/tupparna var "billiga" de gånger vi glömt stänga in dem i gården för natten och han/de stod  och gol utanför vårt sovrumsfönster vid 3.


En bild på våra höns och tupparna Olle och Sigurd. Ute och spatserar på gården i vårsolen.

Idag blir det julköttbullarna och den sista städningen av rummen på nedervåningen, sen är vi klara. Det snöar för tredje dagen i rad. Vår traktor står översnöad med trasig startmotor, så det är handkraft som gäller här =)






Trackback
RSS 2.0