Snart godbye 2010

Sov länge....insåg även när jag vaknade att min förkylning tog i med ny fart. Har bara tvättat och småpysslat idag. Städningen får vara till i morgon, den är gjord på drygt en timme eftersom vi är två att städa ;)
Maten tar oxå bara en timme att göra så vi har gott om tid. Vi får se om vi får gäster imorgon, förkylning härjar även hos dem, så vi skulle höras imorgon och se om de är feberfria.

Jag har haft fyra schäfrar förut och ingen av dem har reagerat på nyårs-smällare, hoppas innerligt att inte lilla Inez ska bryta det mönstret. Vi bor mellan två samhällen och vi både ser och hör raketerna som skjuts där. Även några av våra grannar brukar skjuta raketer på nyårsafton. Tar nog Inez i koppel tills jag ser hur hon reagerar på kvällspinken.
När Nobbe (vår förr, förra schäfer) var unghund hade vi vänner hos oss som smällde av några raketer för barnens skull ( hästen som var rädd för smällare var inte hos oss än ).
Jag stod och höll i Nobbe i halsbandet när de sköt av första raketen, han gnällde och darrade, jag ropade till min man att vi nog fått vår första "skotträdda" hund. Hade precis sagt det då Nobbe krängde sig ur halsbandet och försvann. Livrädd blev jag att han stack till skogs. När nästa smällare lös upp himlen såg vi Nobbe som hoppade upp i luften och försökte fånga stjärnorna, det var nog det roligaste han hade varit med om =)

Nu önskar jag er alla ETT GOTT NYTT ÅR!





Kommentarer
Postat av: Helen

Hoppas att du mår bättre och att det blir lite firande i kväll!



Ett trevlig afton önskas och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!



Kramar

Helen

2010-12-31 @ 15:03:00
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Jane

Dunder kramar till dig och gubbe.

Hoppas att du blir frisk nu.

GOTT NYTT ÅR !!!!!! / Syrran

2010-12-31 @ 16:58:39
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Babs

Det är jobbigt för djuren med alla smällare, hoppas att Inez klarar det bra.

Gott nytt år!

2010-12-31 @ 17:03:30
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0