Inte ens en vecka kvar....

...tills jag börjar jobba på riktigt efter sommarledigheten. Jobbar även på fritidsgården i morgonkväll så jag mjukstartar lite. Just nu är vädret synnerligen omväxlande hos oss, värme runt 25 ena stunden och sedan kommer det en riktig skur och det kryper ned till 15. Svalt och skönt på nätterna så man behöver inte längre  vrida sig och kasta av sig täcket stup i kvarten pga värmen. Igår åkte jag med min kompis in till stora staden och vi shoppade loss lite inför jobbstarten. Idag blev det telefon hela förmiddagen, de flesta kretsade kring min tvillingbrors död och allt som måste göras. Har ännu inte fattat att han är död, undrar om jag någonsin kommer att göra det....Vi hade ju inte möjlighet att träffas så ofta pga avståndet, men vi pratade ju ofta i telefon och höll oss ajour om vad som hände på båda håll.

Men trots allt finns det en hel del att ändå se fram emot...dotter, måg och barnbarn ska sälja sitt hus i Stockholms utkanter och flytta närmare oss..De kommer troligtvis att bo 1-2 månader hos oss innan de hittat nytt boende på orten där svärsonen ska börja jobba. Sedan finns det en sak till som jag verkligen oxå ser fram emot, men det får bli en "hemlis" än så länge ;)


Två örnar (tror jag att det är) svävade över vår gård i söndags..vi har ett havsörnspar som häckar inte långt från oss..


Bilder på goa Mille ♥...(min dotter har tagit bilderna)



I morse var det som vanligt fullt bus mellan Inez och Sotis...Arne sover lugnt och struntar i ungdomarna...


Den andra "gamlingen" Gurra sover helst i lugnet och friden på logen ♥


Bild från i söndags...två varma hundar som sökt sig till skuggan..


Synen som alltid möter mig när jag kommer hem, välkomstkommitén på trappan ♥ (bilden är tagen med gamla digitalkameran)

Ordspråk: Det finns bara ett ställe som är hemma. Och det är där en människa känner sig helt trygg./ Peter Egge


Trackback
RSS 2.0