Inte så mycket bättre, blev den....

...förkylningen alltså, hade 38,1 idag vid 14. Hade behövt vara i toppform denna helg och hjälpt ungdomarna när de nu börjat flytta till eget boende igen. Min hjälp denna helg bestod i att vara ett vakande öga över otroligt snälla och goa Mille ♥ Han lekte med sina bilar, kröp upp till mig och ville höra sagor, jag väste och pep fram sagorna, men barn är toleranta och finner sig i röstförändringar =) Min goa dotter var bara tvungen att härma mig lite idag ;) Jag låter förskräckligt!


2:a advent.


Bilderna från lördagskvällen, våra värmeljus luktar pepparkaka och det vill Mille lukta på, vattenfärgsgsasken blev pötsligt en laptop, gick att vika upp den ;) den mindre asken blev "much" (mus).
Tre katter som håller sams när de tigger mat ;)


Lite adventsbilder, morfar har eldat varmt och gott och en rödkindad två-åring kikar fram bakom ljusen som hans mamma tänder var morgon när Mille äter välling.

Ordspråk: När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent

När andra ljuset brinner är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr
Och bakar kakor och har ett stort bestyr

När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran
Och alla barnen räknar var dag till doppare dan


Trackback
RSS 2.0