Man blir aldrig vuxen..när myndigheterna bestämmer...

Satt faktiskt och blev lite småarg här...Hade läst syrran Janes blogg om att hon varit och solat på solarium, jag har kanske solat i solarium 15 ggr (i hela mitt liv) de senaste 3 åren och jag tyckte det var både skönt och avslappnande..För ett tag sedan tänkte jag att jag skulle sola på kommunens solarium för anställda...frågade någon på jobbet om det stämde fortfarande att man betalade med 10-kronor...Nej det är borta sedan ett år för det är ju hälsofarligt.
Ska kommunen komma och rycka bort mig från höåkern eller solstolen oxå??
Undrar hur det skulle mottagas om jag ringde mitt jobb och sa att jag kan inte komma idag för att min trappa är isig, en STOR hälsofara, eller om jag vägrade gå upp till jobbet från parkeringen för att vaktmästarna inte hunnit sanda, etc. ...Ser vi det så är livet en enda STOR FARA...Jag blir tydligen aldrig vuxen =( Är inte kapabel att skydda mig från faror, vilken tur att myndigheterna och vår nuvarande regering tar hand om oss inkompetenta medborgare så väl, klart vi kan jobba när vi är sjuka men vi får inte sola solarium =(


AJA BAJA!!!!!!!!


Jag får stanna inne....höskörd, hagstängning och skötsel av djur gav mig denna solbränna ;)

Ordspråk:Döm aldrig när du är arg - ilskan går över, men domen står kvar
Trackback
RSS 2.0