Tandläkarbesök.....

När jag var liten så tyckte jag så mycket om tandtrollen Karius och Baktus, de byggde så söta små hus i tänderna, vinkade till varandra från balkongerna...Tyckte så synd om dem när deras hus förstördes av tandläkaren och de spolades bort med sköljvattnet, sedan satt de ledsna på en flotte och guppade bort...Där slutade filmen
Kanske inte den mest pedagogiska filmen om man vill få sina barn att borsta tänderna   =)

Tror ni inte på sjutton att jag hittade Karius och Baktus på nätet =)...känner inte helt igen filmen och sedan var den på svenska....




Nu är det inte så att jag medvetet låter Karius och Baktus flytta in i min mun, har inte varit till tandläkaren på snart tre år tror jag, men hade bara ett hål...Men fyra kraschade tänder där emalj eller plomber kraschat...tre fixades på direkten, slapp ta bedövning...skönt =) 3580 blev notan för idag....men det som är kvar betalar jag bara hälften av...skönt, det har alltså blivit billigare att gå till tandläkaren igen =)

Börjar bli förkyld....IGEN...fy sjutton..  =(

Ordspråk: Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss.
Trackback
RSS 2.0