En utmaning till......

Jag har fått en utmaning av min syster Jane..

1) VAD JOBBAR DU MED?

Jag jobbar i en skola, jobbar alltid i klasser där det behövs mycket stöd och finns problem. Undervisar också. Jobbar även  måndagskvällar på vår fritidsgård, blir en större helhets-syn på ungdomarnas vardag.


2) HAR DU BARN?

Två barn, en kille och en tjej.


3) FAVORITMAT?

Grillat kött på sommaren ;)


4) VILKA KÄNDISAR HAR DU TRÄFFAT ?

Det är många, främst musikartister vi anlitat till spelningar för våra ungdomar. Jobbat ihop med sångaren i "no fun at all" i över ett år, vår musiklärare på skolan ett tag var en av killarna i Hives.


5) HAR DU NÅGRA EGENHETER (som folk kan höja på ögonbryna åt)

Ja....ibland klampar jag nog på som en elefant i ett glashus, gillar att busa och skoja. Vill gärna skoja till lite tråkiga möten osv. Många gillar det, men det finns även de höjer ögonbrynen åt mina upptåg. Skrattar gärna och mycket!


6) HAR DU NÅGRA FOBIER?

Hade det tidigare, var livrädd för att flyga...sedan jag utbildat mig i kognitiva tekniker och använde dem på mig själv, så kunde jag flyga till Turkiet. Skrev om min första flygning här på bloggen.... här

 

7) HAR DU NÅGOT SMULTRONTÄLLE DU GÄRNA ÅKER TILL ?

Hem....ÄLSKAR min gård så mycket, där kan jag koppla av. Tråkigt svar men sant.


8) HAR DU GJORT BORT DIG REJÄLT NÅGON GÅNG?

OM ;) Bloggat om några av mina fadäser. Men jag ser det mer som en rolig händelse som jag gärna bjuder andra på.


9) HAR DU HUSDJUR?

Ja..just nu finns det bara en häst, två hundar, två katter och en kanin på vår gård...Vi har haft höns, kalvar, får, marsvin och vandrande pinnar??????.


10) FAVORIT PROGRAM PÅ TV

Idol, Lets dance och otämjt och oklippt...Tittar inte mycket på TV. Tittar ofta på Tv på datorn istället, då kan jag titta när jag vill och har lust. Ju större tv:n blir desto mindre tittar jag ;)


11) FAVORIT FILM

Dansar med vargar, Gökboet, Midnight express, Den sista färden, Deer hunter....


12) FAVORITLÅT

Kan inte välja ut någon, gillar så många låtar...kan säga att jag gillar allt utom "svensktoppen" och "dansbandsmusik"Men här är en låt jag gillar...Van Morrison-these are the days.


 

Igår regnade det och i dag vräker snön ned hos oss, Kung Bore är tillbaka ;)

En så här stor snögubbe knåpar man lätt ihop med all snö ;) Bilden lånad från nätet..


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker oxå att Midnight express är en kanon film.

Kramar / Syster.

2011-02-04 @ 11:15:52
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: marilena

hej du Kort !

läste just om dina svar, jag har flygfobi, glömde bara skriva det i mina svar, jag flyger aldrig, så vi gör istället bussresor till utomlands, och i Paris har vi varit tre gånger, men på Eiffeltornet har jag varit bara en gång! fniss...



hej då och ha en rolig fredag och en kram till dig och dina djur, hälsar marilena !

2011-02-04 @ 12:05:20
URL: http://blogg.amelia.se/marilena/
Postat av: ansepanse

trevligt att få veta lite mer om dig

ha en fin fredag - kramar

2011-02-04 @ 12:36:26
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Helen

Trevligt att få lite mera vetskap om bloggerskan!



Ha en fortsatt fin fredag..........här stormar det så det viner i skorstensstocken!



Kramkram

2011-02-04 @ 13:11:00
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0