Hollywoodfruar....

Såg reklamen emellan programmet "grannyran", där sitter Maria Montazani och tar några ostbågar bredvid ett nyttigt fruktfat, gillar den kvinnan så mycket, mitt i allt lyx dyker den genuina och äkta Maria upp gång på gång såg det  även i serien Hollywoodfruar. Har haft arbetskamrater som idag mår riktigt dåligt pga alla bantningsdieter de prövat, t.ex ägg dieten, ett ägg om dagen, vatten och inget mer??????

Är ingen seriefreak och brukar inte fastna för serier, men på mitt "facebook" dök Anna Anka upp stup i kvarten, var det en ny seriefigur? Hade Kajsa Anka fått en rival om Kalle Anka? Insåg snart att Anna Anka var en person som rev upp mycket känslor i  främst Sveriges kvinnliga befolkning.... Nyfiken som jag alltid varit rev jag av serien på datorn. Jag förstod faktiskt reaktionerna på Anna Anka, smidig kan man inte kalla henne för (nu menar jag inte tränings och kroppsmässigt ;)  ) Svenska män och kvinnor drogs över en kam, totalt oglamorösa...att en man skulle städa, byta blöjor, vara pappa-ledig var bara löjligt....det provocerade inte mig, jag vet hur jag vill att min vardag ska fungera, med två som gör lika mycket i familjen...punkt slut...Annars får det vara för mig....Det är mina krav och Anna Anka hade sina krav, OK för mig, hon lever som hon lär och jag lever efter mina principer...fine...

Men Maria Montassani var den mest "verklighetsnära" av dessa hollywood fruar, livrädd för att såra en kompis, en go mamma ut i fingerspetsarna.... hon verkar att ha trivts med att vara hemma med barnen, nu tar hon stegen mot sin egen karriär. Hon kom ju även med resutatet till Lets Dance igår, de smyger in henne lite överallt pga hennes popularitet i Sverige, kul för Maria tycker jag.

Vill inte att någon ska tro att jag sågar Anna anka, hon har lyckats med sitt liv precis som Maria...
Skulle jag vilja ha deras pengar, självklart! Men jag är helt nöjd med det liv jag och min man byggt upp, tror fortfarande inte att LYCKA kan köpas för pengar ( de kan nog underlätta en hel del ;)   ) Jag behöver jobba för att tillfredställa mitt sociala behov, åtminstone 50 %. Min man är en typisk hemmaman som trivs hemma och hans sociala behov tillfredställs av sin familj, telesamtal och några träffar med vänner utspridda över året. Våra olikheter, tyckanden är ju bara ett stort plus, så tråkigt om vi alla tyckte lika. Min bästa vän är min totala motsats och vi berikar varandras liv så mycket, vi har varit bästa vänner sedan 15 års ålder och jag verkligen älskar min vän, kramar till dig Ann...


Maria Montazani, bild lånad från hennes blogg.


Visst är hon vacker Anna Anka. (bilden lånad från nätet)






Trackback
RSS 2.0