Nej, jag har aldrig sett filmen förut......

....säger min man oftast när vi ska titta på en film eller serie som vi sett tidigare. Igår var det Wallander och filmen hämnden vi tittade på. Vi tittade på Solsidan, Time out och sedan skulle vi slötitta på Wallander. Vi har läst alla böckerna och sett alla Wallanderfilmer så det skulle bli en favorit i repris =) När filmen började sa min man som vanligt "den här filmen har jag aldrig sett" Jodå, svarade jag....efter en stund kom militären med i filmen...där har du mördaren sa jag... Hmmm... sa min man, jag känner igen honom, jag har nog sett filmen härifrån... =)

Men ibland har jag börjat fundera om jag börjar bli senil...kommer inte ihåg mitt schema, har allt svårare att komma ihåg namn på ungdomar jag möter i jobbet....men då brukar jag tänka, jag har jobbat på samma jobb i 23 år haft över 30 scheman att hålla reda på, över tvåtusen namn att kunna, önskar jag var som en seg dator så jag kunde sortera upp min proppfulla hjärna med en defragmentering så alla bitar sorterades upp...då skulle det nog vara lättare att komma ihåg...eller vad tror ni?  ;)

Igår åkte ungdomarna hem, fem roliga, underbara och intensiva dagar har vi haft ♥ På sportlovet far jag till Stockholm och hälsar på många kära, börjar med syster och familj och sedan dotter och familj....Bara fyra veckor kvar =) Tågbiljetter bokas i morgon.


Filmen hämnden, bilden lånad från nätet.


En lite juvel sover middag, bilden från i lördags när vi varit ute och åkt pulka de röda rosen kinderna satt i hela dagen =)


Jag är mycket facinerad av vinterhimmeln som ni nog märkt ;), så vackra färger den bjuder på. Bilden tagen igår från sovrumsfönstret.


Trackback
RSS 2.0