Sen kväll!

Gick in till maken som tittade på den svenska filmen "Varg"den visades på kanal 1. Har sett den tidigare då den kom ut på bio, jag har i jobbet haft hand om kompisstödjare och elevråd i 21 år och som tack för deras flit och jobb gjorde jag alltid en resa med dem på våren, ibland var det Skara sommarland, Gröna Lund eller vår närmsta storstad där vi käkade och gick på bio. En av gångerna då ungdomarna valde vår storstad  med bio såg vi just filmen "Varg", i slutet när hunden dör grät jag floder, har ju genomlevt fyra hundars död, fyra hästars död och alla känslor väcktes till liv hos mig om hur tufft och känslosamt det är. När min älskade häst Dysse var tvungen att avlivas vid 22 års ålder och över 18 år hos mig tog jag kompledigt och ledigt för min dotter, min dotter var då 13 år och hade levt med denna häst i hela sitt liv. Det var hästen hon ryktade vid två års ålder, ledde och även fick rida på pga hennes snällhet. Vi sörjde ihop, grät och låg två nätter i vardagsrummet, då vi pratade halva nätterna om Dysse och det hjälpte oss båda genom sorgen.


Dysse <3


Hon litade på mig till fullo och jag på henne <3


Älskade denna häst så mycket <3


Sedan knäppte jag över till Animal Planet, många filmer är bra i deras serie "otämjt och oklippt". Men jag OGILLAR verkligen alla deras klipp om dessa cowboys som tävlar på "vilda tjurar och hästar" Hade de inte spänt åt remmen om handjurens könsorgan, som skapar olidlig smärta så skulle de inte heller vara vilda. Sedan springer dessa fåniga clowner ut och försöker skära bort remmen som klämmer åt för att ryttaren som fallit av inte ska skadas av de smärförblindade djuren. Vet att många inte vet om denna rem. En HORIBEL sport, DJURPLÅGERI i mitt tycke....Titta var remmen sitter på alla stackars djur, hästar och tjurar =(








(Bilderna på hästarna och tjurarna är lånade från nätet)


Trackback
RSS 2.0