Strålande sol och nästan nollgradigt.....

Idag har jag roat mig med att plocka undan alla mina tomtar, det tar sin lilla runda tid ;) men det finns massor av julpynt kvar, men det är en dag i morgon oxå. Passade på att ta en sväng med hundarna vid 12. Första gången på flera veckor utan att jag frös om händer eller fötter. Har förfrusit händer, fötter, kinder och säkert mer i ungdomen när man for fram som ett jehuu på hästryggen fast det kunde vara runt -25. Det enda jag inte förfrusit är rumpan för när det var kallt red jag alltid barbacka.
Blev så glad när jag lyckats övertala min goa dotter att börja blogga igen, det är henne jag har som länk och som heter "eyz".
Ikväll blir det Lets dance, dock utan godis =( Vi orkade inte leta fram någon bil, de är ju totalt översnöade.
Ha en bra kväll!


Tog bilden genom sovrumsfönstret, Lokie tittar på bushundarna i snön.


Lokie har en stor hage som är på 4 hektar, han har sina vandringsstråk i hagen, resten av snön är orörd. Han är nog gruvligt trött på att pulsa i snö, han till och med lipar åt eländet =)


Men här kommer två som älskar snön, de leker och far runt hela tiden =) Här har jag visslat åt dem att vi ska gå hemåt, försten till matte vinner.


Gamla Arne har blivit ung på nytt och busar gärna, det behövs för efter kastrationen lägger han på sig.


På vår förstukvist har vi småfåglar som bor under tegelpannorna, vi har sett när de kryper in. Mysigt tycker jag då slipper de frysa på nätterna.
Trackback
RSS 2.0