Ett snabbt inlägg i sena kvällen....

...Jag och min man stod och beundrade den vackra månen ikväll vid kvällsfodring av hästen och nattispink av hundar...kvällen var underbart vacker, månen är ju flera procent större och lyser starkare än i vanliga fall, vi får vänta 16 år till på detta fenomen  =) Självklart följde kameran med ut ;)



Tidigare på kvällen hade vi ätit kex och goda ostar, min man skojade och satte ned de tomma askarna med mjukost till vår ostälskande katt Gurra, ingen av oss kunde tro att han skulle gilla kantarellost och extra stark vitlöksost, men det gjorde han =) Nu fick han bara slicka rent askarna, men en gourmetkatt är han tydligen ;)



Blev lite jobb idag, när jag kom hem var det så varmt och härligt så jag gick ut och satte mig i solen en timma och njöt. När jag kom in såg jag en kille till som njöt av solen = )


Sotis är verkligen en solkatt, han ligger på min sköna filt som jag plockade fram i torsdags för att ta en skön "middagslur" jag hinner ta en middagslur högst  2 ggr i månaden, Sotis tar minst tre middagslurar dagligen, men denna filt blir vi allt två om ;)

Köpte även en bukett tulpaner när jag stannade till vid affären, tulpaner är verkligen vårblommor =)

Tulpaner i kvällsljus...lika vackra även då ♥

Ordspråk: Vad du är lycklig måne klara, som får så högt över jorden fara och blott se på. / Christina Lagerlöf

Trackback
RSS 2.0