Nu har jag bara.....

...orkat ta det lugnt ;) Vår andra bil står fortfarande på verkstad, tar tid att få fram ett nytt startlås =( På måndag får jag kompa övertid för då behöver min man bilen på förmiddagen. Det är nackdelen med att bo på landet, vi är så beroende av bilar. Vi brukar alltid ha våra bilar i gott trim, men ett krånglande startlås kan man inte förutse. Idag gick vi ut med hundarna i det som såg ut från fönstret som en solig och härlig dag, men isvindarna var inte sköna. Vill fråga er bloggvänner om ni kan svara på en fråga, vilket djur har gjort detta?


Vi tippar på hackspetten, men kan de hacka fram så stora flisor? Vi har många hackspettar som besöker vårt fågelbord =) Snart kommer de att sitta på gamla telestolpar eller döda träd och trumma för att locka till sig en partner.


Men det övre hålet sitter en meter över marken så det är svårt att tro att det är något annat djur som gjort hålen.




Medan jag och maken gnuggade geniknölarna, sysslade hundarna med sin favvosysselsättning....styrkemätning ;)


Hela vägen hem var det ett kämpande och morrande =) Inez är som en gasell, så snabb och vig, Arne hinner inte med =)


Ett smart grepp av Inez, att vrida pinnen så Arne till slut är tvungen att släppa ;) Några smällar fick både jag och mannen av denna pinne när hon glatt triumferande sprang ett ärevarv =) Sedan försökte hon få Arne att kämpa igen, men han såg inte åt pinnen igen ;)

Vi behöver inte skaffa ved nästa år...Inez fixar det, vår gård ser ut som plockepinn efter alla pinnar hon släpat hem =)


Eftermiddags-sol <3


Frollic är magiska, allt fokus på mig, till och med pinnen ignorerades ;) Så typisk köns-skillnad på hundarna visar denna bild, Arne så stor och maskulin, Inez så feminint liten och graciös =)

Ordspråk: Farao med sin pyramid och hunden med sitt kissande vill berätta för världen "här gick jag förbi" / Mikal Rode





Trackback
RSS 2.0