Jordens undergång idag....

...och här sitter jag fortfarande vid min dator och skriver....Är så förbannad...Här skriver tidningarna om jordens undergång som ska ske idag =( Under min levnad vet jag inte hur många ggr jordens har sagts gå under... Senaste domedagsprofetsian var att alla datorer skulle slås ut och även jorden gå under år 2000. Kan inte media förstå hur de skrämmer ungdomar och barn??? Jag har elever som verkligen trott på denna profetsia, tänker även på mitt barnbarn som är 9 år och kan läsa alla löpsedlar och hör kompisarna prata om denna domedag. Vilken ångest skapar det inte hos barn och ungdomar som tror på allt tidningar skriver ???


Bilden lånad från nätet...Hade tänkt länka till Aftonbladets bevakning av denna domedag, men av någon anledning gick det inte =(

Kan endast länka så här : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13060337.ab

Har även hört äldre ungdomar som tittat på History channel berätta att Jorden går under 21 decembar 2012, det har maya indianerna spått för ca 5000 år sedan, jag möter hela tiden ungdomar som är rädda för det de ser på TV och läser i tidningarna. Hur många spådomar ska få basuneras ut innan någon sätter stopp för denna skrämselproganda , hur många ungdomar till ska behöva ha ångest, dödsångest och vara rädda?????


Film från History Channel, "som f-n tolkar bibeln" tycker jag att alla tolkningar i denna film liknar  =(


Don Alejandro:
Kalendern slutar absolut inte 2012! (Lånat från nätet)

Don Alejandro

Mayafolkets främste nu levande ledare är Don Alejandro Cirilo Perez Oxlaj. Don Alejandro (även kallad Vandrande Vargen) är för Mayafolket vad Dalai Lama är för Tibets buddister. Han är ursprungsfolkens ambassadör i Guatemala, ledare för Mayaäldres Nationella Råd i Guatemala, Mayakalenderns dagräknare och andlig Quiche Mayaledare av 13:e generationen.

Han dementerar alla tolkningar som gjorts av nutida "vetenskapsmän" om jordens undergång.

 

Fler domedagsprofetior (utdrag från dagens Aftonblad)

Armageddon, Ragnarök, Domedagen, Världens ände, Jordens undergång... kärt barn har många namn.

Här är några domedagsprofetior:

På 80-talet skrev amerikanen Hal Lindsey boken ”1980s: Countdown to Armageddon”. Den sålde bra. Under 80-talet.

På 90-talet hävdade ukrainskan Maria Devi Khristos att det skulle vara över den 10 november 1993. Hon hade fel.

Runt millennieskiftet fanns en allmän domedagshysteri men jorden gick inte under då heller.

Filmserien ”Terminator” har haft flera olika datum för jordens undergång. Det vanligaste är 21 april 2011, vilket uppenbarligen var fel.

I mars trodde flera domedagsprofeter att en supermåne skulle förstöra jorden.

Enligt Mayakalendern kan domedagen inträffa nästa år, 2012.

 

Ordspråk: Fingrarna skapades före gafflarna och händerna före knivarna./ Jonathan Swift

 


Kommentarer
Postat av: miie

Man undrar varför de ska skrämma upp barnen...

Tror inte på jordensundergång!

Fortsatt trevlig helg.

Kram!

2011-05-21 @ 23:32:43
URL: http://blogg.amelia.se/miie
Postat av: Jane

Det där är riktigt fjantigt. Själv är jag alldeles för egoistisk för att tycka att det skulle vara otäckt på något vis. Finns väl inget bättre än att få dö med sina nära och kära samtidigt. Ingen sorg ingen saknad bara att börja om tillsammans någon annan stans...

Sv: TACK !!!! Vad gulliga du och din gubbe är.

kärlek och kyssar till er båda / Syrran

2011-05-21 @ 23:56:13
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Babs

Ja det är fruktansvärt med alla dessa undergångar, mina barnbarn trodde också på det här när dom var mindre och det måste vara fruktansvärt skrämmande.

En ny dag har kommit och jorden snurrar på som vanligt.

Kram

2011-05-22 @ 08:24:22
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Roggan

Rätt märkligt hur de tänker dessa herrar.

2011-05-22 @ 12:39:15
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/
Postat av: ansepanse

mm, så långt har jag inte tänkt som att det verkligen kan skrämma barn ungdomar och kanske även andra, själv har jag bara tänkt att: vilket trams de håller på med, men förstår efter ditt inlägg att sådana profetior skrämmer

kramar

2011-05-22 @ 19:03:56
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: marilena

hej Kort !!

ja, jag läste också om det där, och det har varit förut också som jehovas vittnen har också basunerat ut!

men här får du i alla fall sommarhälsningar från mitt sommarbete...och en stor kram ! marilena...

2011-05-22 @ 19:19:59
URL: http://blogg.amelia.se/marilena/
Postat av: www.travel-in-uzbekistan.com

truly loved the article added to my favourites

2013-03-15 @ 06:10:13
URL: http://travel-in-uzbekistan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0