Svalare och moln idag.....

Igår natt åskade det som sjutton, hela sovrummet lystes upp av blixtarna. Åskrädd har jag alltid varit så jag låg vaken tills det slutade. Arne var orolig och pep, förstod att det var för åskan så han fick ligga på Inez plats bredvid mig. Han har aldrig varit åskrädd förut men jag kommer ihåg att han reagerade på en riktig smäll förra sommaren, det var så att hela berggrunden skakade. Sedan åskade det en timme på morgonen oxå.


Bilden lånad från nätet.

Inez har blivit en stor flicka nu och börjat löpa. Jag såg det i måndags och det är en helt ny erfarenhet för oss som tidigare bara haft hanhundar. har plockat undan mattor så vi har bara golv som blir lätta att torka.


Stora tjejen ♥

Som jag skrev i förra inlägget så dröjer sig domherrarna kvar hos oss. De plockar frön från gamla lönnvingar. Vi har ett stort gårdsträd som är just lönn så det finns mycket frön att hämta.


Denna domherre plockade frön i hundgården.


Vi har byggt hundarnas stora lekgård i anslutning till huset, här pratar jag med Arne genom köksfönstret.





Häggen blommar för fullt...i år ser det ut som det ska bli någon/några veckor mellan hägg och syren, vårens vackraste tid. I flera år har hägg och syren blommat samtidigt hos oss.


Även körsbärsträdet blommar för fullt =)


Tulpaner blommar lite överallt =)



Ordspråk: Blommor är vilsamma att betrakta. De har varken känslor eller konflikter. / Sigmund Freud
 
Trackback
RSS 2.0