Snart advent...

....och fönstren tvättade jag för fyra veckor sedan (glömde övervåningen ;)  ) Jag brukar alltid göra det för sent och dagarna innan advent, de sista åren har det varit flera minusgrader, äkta is och julkänsla brukar infinna sig då på mina isfrostiga rutor ;)


Bild från ett av våra fönster.....


...så även denna bild ;)

Att det blev så tidigt i år beror på min dotter, jag gick och småmuttrade över att jag skulle jobba fredag och lördag på fritidsgården och så behöver fönstren tvättas. Min kloka dotter sa då - om du nu tycker att helgen är full av jobb så tvätta fönstren nu så är du ledig nästa helg! Jag gjorde som kloka dottern föreslog och nu väntar jag bara på att det ska bli fredag och jag får plocka fram alla härliga advents-saker ♥
Vår julgran står på vinden med julgrans-ljusen på, det finns ingen i familjen som tycker om att fixa och trixa på med ljusen varje år, så i fem år har de suttit på samma ställe i granen ;)


Men det blir olika dekorationer i varje fall varje år ;)


Har glömt att köpa hyacinter, det ska åtgärdas i morgon =)


Härliga advent!

Förr hade vi alltiden en riktig gran, då tyckte både make, jag och barna att det var kul att se ut en jul-gran...Sedan blev det några snöiga vintrar och vi letade, ruskade av snö och tyckte granen såg hyffsad ut och tog hem den, när vi sedan på julafton tog in dem så var de ingen "hit". Nästa snöiga advent bestämde vi oss för att köpa en plastgran, till barnens stora protester =/ Men det blev jul ändå och på den vägen är vi ;)
Försöker försvara plastgranen med att vi sparar träd och tänker på miljön, men dottern säger att det är bättre att vi tar ned riktiga granar än att använda "plastgranar" som är mer skadliga för miljön ( hon studerar till miljöanalytiker) Så det argumentet föll ;)
Älskar advent och jul som ni nog vet =)

PS. Gillar mitt jobb på fritidsgården, jobbar bara 5 kvällar i månaden och har själv valt att få jobba två helger ;)
Detta inlägg kom till efter ett svar hos Elise

Ordspråk: Julen är över när man har lyckats att få ut alla knappnålar ur julklappsskjortan. / okänd
Trackback
RSS 2.0