Hjälp.....

...jag har totalt glömt bort hur det är att ha småbarn. Dottern åkte till Kalmar tidigt i tisdags morse för sina studier. Hade lovat att ta hand om Mille under dessa dagar o fixa och sköta om allt, dagis. barngympan m.m. Hade bestämt mig för att ha god tid på mig, så klockan ringde två timmar innan min jobbtid. En halv timme för eget fix och kaffe sedan en lugn och skön väckning av Mille med gos och vällingflaska i lugn och ro. Vi gosade, pratade och fixade och plötsligt var det bråttom, ut med hundar (en 2-åring går inte fort) , sedan in i bilen och försöka knäppa ihop bältet i barnstolen, två bälten som ska formas till en triangel och bältena blir mer och mer snodda =( Hann till jobbet med 10 min till godo.


I morse ville Mille äta välling i min famn tittandes på barn-TV, sedan tittade han vidare tills mormor samlat ihop kläderna för dagen.

Igår var det tidig morgon, vällingen intogs i sängen av en go och glad kille. Tyckte vi hade god tidsmarginal men den krömp mycket snabbt, inga hundar behövde ut, husse hade gått med dem vid 6 och de skulle ju följa med mig ut på skogsdagen, skulle även köra skolskjutsbarn till skogen så det gällde att vara i tid. Barnstolsbältet ville inte bilda en triangel denna morgon...grrrrrrrrr...Lämna på dagis, vara kvar en stund, mormor hämtar när jag slutat jobba, puss och kram. 7 minuter innan jobbet börjar när jag träffar på rektorn som lämnar barn, vi hade det båda stressigt idag. Prick 8 på skolan =)

Torsdagen summeras, lugn morgon, hundar ut med 2-årings promenadtakt, börjar förstå bältet (lite) bättre, vink, puss och kram, 5 minuter tillgodo innan jag börjar jobba.
När jag hämtade Mille berättade jag att vi skulle hem och städa och han skulle få dammsuga och mormor skulle torka golven. Jaaaaa, Mille är en omtänksam kille och tyckte att det var dags för dammsugaren att få äta sig mätt på alla hund och katthår som samlat sig sedan måndagen (vi ska inte tala om allt grus och löv). Förstår varje småbarns förälder som inte hinner någonting, Mille vill gärna leka ute när han kommer hem, sedan blir det mat, och sedan nedvarvning, välling, gonattsaga och sova. Min mans syster sa till mig när jag var 20 år o försökte bortförklara vår oreda i hemmet (hon har barn som är äldre än min man) "jag gnällde över oreda och strumpor som låg överallt när barnen bodde hemma, nu har de flyttat och jag har fint och städat, men så tråkigt, städa inte bort lyckan" Sivs ord har följt mig genom livet, jag har följt rådet och hon har så rätt =)


Skrattade gott när Mille gick in under bordet och dammsög, han behövde bara böja huvudet ;) noga såg han till att dammsugaren blev mätt ;) (hatar suddiga bilder men blixten gick inte på)


En blöja kan användas till mycket ;)


Mössa! sa Mille ;)

Ser så fram mot nästa gång dottern ska till Kalmar, då går jag upp 2,5 timmar tidigare. En underbar vecka är till ända, jobbar i morgonkväll, lördag och söndag blir nog slyröjning om vädret tillåter.

Ordspråk: Den dumme städar och städar, geniet behärskar kaos./okänd




Trackback
RSS 2.0