Regn och sol i veckan som varit...

I onsdags började jag jobba igen, lite för tidigt insåg jag efter två timmar då svetten lackade och jag kände att jag fortfarande hade feber. Fick bannor av bästa kompisen på morgonen när jag kom till jobbet, hon såg på min ögon direkt att jag hade feber, men jag sa att jag mådde bättre och det trodde jag oxå..

Idag är jag så gott som frisk i alla fall...Jag, Mille och hundarna var ute och plockade kantareller, det blev en supergod kantarellsås till middagen.

Mille har börjat inskolas på dagis, han tycker det är så roligt och allt har gått jättebra. I morgon ska jag åka med honom till dagis och vara med för dottern har en tenta. Allt är så livat och glatt hos oss nu. Alla somnar i regel ovaggade tidigt om kvällarna efter en härlig och händelserik dag. På lördag kommer sonen och prinsessan och ska sova över ♥. Familjen är då komplett =) Undrar om vi inte ska ha en liten kräftskiva då.
Ha en fin helg alla!


Dessa svampar plockade vi INTE...de är aj, aj



I lördags klippte morfar och Mille gräsmattan ihop, i över en timme höll de på =) Mille så lycklig över att få hjälpa till och att få ha "hörselkåpor". Mamma och pappa var i Stockholm och gjorde allt klart inför visningen av huset.


Kom igen morfar...här måste vi ta i.....


Ni ser den stora "Hässjan" av ris, kvister och träd efter avverkningen i vår skog...den ska flisas senare. När jag, maken, Mille och hundarna var ute på en promenad så hittade Arne en bit av ett gammalt bil-däck..hundarna busade och jag såg hur biten höll på att trasas sönder, bad då maken slänga upp den på traven och han gjorde det.. det tog bara två minuter så var Inez uppe och hämtade den, hon är smidig som en gasell... Arne försökte oxå men han är för tung och klumpig. När hundarna inte såg så kastade jag upp däckbiten igen och där ligger den fortfarande.


Sotis var även med på den promenaden och han klättrade oxå upp efter Inez =) Han var bara nyfiken vad Inez gjorde där.

Ordspråk: Den som söker han finner./ bibliskt uttryck.





Trackback
RSS 2.0