Åhhh...julkänslan bara....

....kryper in i hela kroppen, snöat nästan hela dagen med stora vita flingor.
 
-7 så vi får behålla julsnön ♥
 
Solen kämpade tappert med att få lysa upp vår decemberdag.
 
...och den lyckades ♥ bilderna är tagna från vårt sovrumsfönster =)
 
Här ser du kära syster Jane hur vår tunga telefon/bredbandstråd vilar mot ladugårstaket....
 
Saknas tre julklappar till mig i högen ;)
 
Städat gästrummet där barnen/barnbarnen ska sova, den gamla julkyrkan som var den första julsak jag köpte när jag flyttade hemifrån får pryda deras rum ♥ (Jane, lampan du gillar syns i fönstret ;)  )
 
...och den stora julstjärnan på fot får lysa upp vår hall..
Nu har kära maken och jag bara golvtvätt av kök och hall kvar, det tar vi imorgon, så även finputset av juldekorationer ♥
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, det var mycket julkänsla i de bilderna. :-)
sv:
Jag önskar er precis detsamma och såklart en riktigt bra helg också! :-)

2012-12-21 @ 20:33:27
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Jane

Ååh!!! Så mysigt och fint ni har gjort det.
Helt fantastiskt att se eran telefonstolpe.
Och din gran är helt sagolik med det tjocka glittret.
Nu skall jag göra något som känns väldigt tungt. Och det är att skjutsa barnen till sin pappa där dom skall vara på julafton. (Snyft)Men dom kommer hem igen på juldagen.
Men jag har aldrig firat jul utan dom förut så det är lite tufft.
Kramar i massor finaste syrran / Systeryster

2012-12-21 @ 21:12:41
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Jane

Nu när jag kom hem så gick jag in och tittade lite mer
noggrant.
Och då ser jag ju att du har kvar din gamla kyrka.
Min har kommit bort i flytten som jag fick av farmor när jag var åtta år.
Det fanns en speldosa i den som spelade Stilla Natt...

Kramar igen min fina syster. / Syrran

Svar: Det finns även en speldosa i min...och den fungerar fortfarande =) timvisaren till klockan är nyckeln ;) Så ledsen att du förlorat din, men din första tomte som du fick när du föddes slår allt ♥
Kort

2012-12-22 @ 00:38:23
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Jane

God morgon...
Nu önskar jag dig och din mysiga familj en riktigt god jul syrran.
För jag kommer nog inte att hinna blogga något innan julafton.
Men vi jular ju lite på telefon så klart.
Kramar i massor / Systeryster

2012-12-22 @ 11:09:10
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0