Fick en Award.....

Fick en Award från Freja   ♥ : Hon motiverade den så här: Kort som skriver om sitt liv på landet, med jobb, djur och barnbarn, en blogg med fantastiskt fina bilder och med pedagogiska kopplingar till mig…
 

Med awarden följer uppgiften att svara på 11 frågor och att skicka dem vidare till 8 bloggare…

1. Vem bestämmer över fjärrkontrollen hemma hos er?

Jag! de få gånger jag tittar på TV, ju större tv-n blir desto mindre tittar jag (nu en 46 tum) Oftast tittar jag på datorn om jag missat ett intressant program.

2. Om du skulle ha blivit sportstjärna i ditt liv, vilken sport skulle du då anammat?

Jag skulle blivit dressyr-ryttare, När jag var ung for jag fram och hoppade orädd över det som gick att hoppa i skogen men med åren blev jag fegare, så dressyr passar bäst ;)

3. Vilken är den värsta, mest irriterande klyschan du hört?

Det går över tills du gifter dig....jag skulle ju aldrig gifta mig!

4. Om du skulle fått chansen att vara med i en av Bröderna Grimms sagor, vilken rollfigur hade du då helst varit?

Greta, i Hans och Greta....jag hade inte ens som ung varit så dum att jag släppt brödsmulor på backen då jag visste att fåglarna skulle ta dem =) Jag skulle släppt pärlor istället ;)

5. Hur många krämpor har du?

Ingen.

6. Vilken är den sämsta raggningsreplik du någonsin hört?

Kommer inte på någon just nu, men jag brukar ha svar på tal om de är löjliga.

7. Vilken inredare skulle du vilja kom hem och gjorde om ditt hem?

Martin Timell och hans kompisar, vill ha ett uterum som vi själva nog aldrig kan bygga.

8. Vilken plats har du i syskonskaran och hur har det påverkat dig?

Mellanbarn och därför har jag nog alltid varit bra på att ta beslut och veta vad jag vill. Som mellanbarn har man inte samma uppmärksamhet på sig som den äldsta eller yngsta.

9. Vilken är för dig den värsta statusuppdateringen på facebook?

Nu ska jag laga …... och till frukost åt vi.....alla dessa tråkiga ”måste skriva något” inlägg. Själv är jag en dålig uppdaterare på facebook, vill någon veta vad jag gör får man läsa min blogg ;)

10. Värsta maträtt?

Blodpudding och fläskpannkaka med stora fettbitar (fick det som liten och man var tvungen att äta upp allt)

11. Gör du något annat i smyg som du inte vill att andra ska upptäcka?

Snusar, när barnen var små gömde jag mitt godis under kudden och trodde att de inte visste om mitt gömställe, idag retar de mig för det ;)

 Skickar awarden vidare  till alla ♥

 

Snön vräker ned och det är -7 till söndagen skulle det slå om och bli blidväder, tror inte på det idag.

Nytt fågelhus och det är välbesökt ♥
 
Bild på syrenen en kall solig dag =)

Kommentarer
Postat av: Jane

Kul att läsa svaren.
Ja dom var nog lite puckade (Hans och Greta)
Jag fick ju en stor bok av farmor med alla Grimms sagor i. Och jag kommer ihåg att dom kokade människor i en av dom och det fascinerade mig väldigt.. Haha
Härliga vintebilder...
Dunderkramar / Syrran

2012-12-14 @ 17:25:18
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Freja

Kul att du svarade på frågorna! Jag hade definitivt gissat på att du var storasyster! Och fläskbitar med mycket fett i pannkakan, blä, det gillade inte jag heller! Vilket charmigt fågelbord, ett sånt skulle jag oxå velat ha... Vi har i och för sig flera stycken, men jag kommer mig aldrig för att hänga upp dem, stackars fåglar...

2012-12-14 @ 23:29:35
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Babs

Kul att läsa dina svar!
Viken härlig bild på fågelhuset!
Kram

2012-12-15 @ 08:48:26
URL: http://babsblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0