Söndagen den 22 januari...

...bjöd på snöfall hela dagen. Jag har tagit igen sömnbristen rejält från natten till fredagen. Även lagt mig i hyfsad tid och inte vänt dygnet som jag ibland kan göra bara för att det är så skönt att vara ledig ;)

Tog dessa bilder genom vardagsrumsfönstret igår, vår häst håller en bäck uppe (precis som alla våra andra hästar gjort) och efter morgon, lunch och middagsfodring så går han dit och dricker..




Lokie är så söt när han slickar bort vattendropparna ♥

Vi har haft problem med vattentrycket en längre tid, sakta har vattnet strilat fram i köket..Kära maken bestämde att denna helg skulle det åtgärdas, med resultat inget vatten kommer ur kranarna =/
Vi rådgjorde med en sakhunnig och han trodde det fanns något stopp i rören upp till huset, i källaren rinner allt på som vanligt ur kranarna (Gudskelov i toan oxå) så hydroforen är inte felet.
Så i morgon blir det kontakter med rörfirmor, hoppas de kan komma rätt snart. Man känner verkligen hur beroende man är att tekniken fungerar, att inte kunna duscha och tvätta håret t.ex.

Idag bjöd vi ungdomarna på middag, vi har inget avtalat men det sker allt som oftast. Jag och dotter dividerade om vilken tid som skulle passa bäst, 12 eller 16. Eftersom jag skulle göra en stek och det brukar ta några timmar så sa vi 16.
Vid 13 dök de upp, jag är ledsen men vi blev lite sena sa dottern...men...vi sa ju 16 kontrade jag...då kunde hon inte hålla sig för skratt längre, jag vet mamma ;)
En god middag blev det och mysigt hade vi,  lek med Mille och klippning av svärsonen♥


Mina härliga tulpaner idag som jag fick av goa Anita

Pratade med sonen och de kommer nog nästa helg! ♥ Jobbar bara fredagkväll nästa vecka så det passar perfekt =)

Önskar er alla en fin vecka!

Ordspråk: I en enig familj kommer lyckan av sig självt/ kinesiskt
Trackback
RSS 2.0