Torsdag...min fredag ;)

....Så är det ju, mina torsdagar är alltid min "fredag" Jobbar bara till kl. 13 och klockan 14 kommer Mille och stannar oftast till 18.

I morgon jobbar jag kväll på fritidsgården och sedan har jag resten av helgen ledig.

Idag har det varit en härlig vinterdag, snöfall i morse och mitt på dagen så blev det solsken i nästan två timmar och sedan började små snöflingor sakta dala ned igen. Om alla vinterdagar såg ut så här så hade sommaren en stor konkurrent hos mig =)

När Mille kom så blev det skötsel av stallet och utelek i en timme, sedan fegade mormor ur och var rädd för att Mille skulle vara för kall i -5. När vi kom in så var han som vanligt varm om både händer och fötter.

Idag gjorde Mille pannkakssmeten helt själv, mormor mätte upp och han hällde i skålen. Stoltast var han när han knäckte äggen, det första blev det några skalflisor i men det åt Inez gärna upp ;) Nästa ägg hade han fått in snitsen och det blev perfekt ♥


Ni ser vilken fart Mille har på vispningen, här ska mjöl och mjölk blandas.....De uppdragna ärmarna har Mille själv gjort, när man diskar eller lagar mat så ska man inte blöta eller kladda ned sig ;)


Här knäcks ägget, full koncentration.....



Så ska det vispas igen.....


....    - Nu ä dä klat mommo  ♥

Pannkakorna blev jättegoda och åts med god aptit. =)

Så jag önskar att jag även kunde ha "farmorsdagar" med lilla prinsessan men hon bor ju för långt bort =´(, vi skulle rita och pyssla som är hennes största intressen ♥ (farmors med)
Ska planera in ett besök snart då jag besöker hennes skola och följer henne under en skoldag. Har gjort det förut =)


♥ Det vackraste som finns ♥ Farmors hjärta ♥

Ordspråk: En mormor är en som hela släkten har kommit ut genom. Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet. - Kristina 7 år (Sagt av barn)
Trackback
RSS 2.0