Vilken månskensnatt....

...vi hade ♥ älskar dessa kalla månskensnätter med  så annorlunda ljus och skuggor än på dagen, var uppe redan vid 5 och försökte fota härligheten... Mina bilder på datorn är svarta med ett ljust klot  =/ en ENDA bild blev det något av som man kan se vad det är ;)


...stallet, tack vare det vita taket ;) Ser ni stjärnorna?

Jag och mannen har bestämt att vi ska köpa en systemkamera med flera olika objektiv till oss i julklapp (vi brukar göra så att vi köper något vi båda vill ha gemensamt) Jag vill ha ett objektiv och kunna fotografera på nätter och mannen vill fotografera "småkryp" Så vi skyndar långsamt och försöker hitta någon bra kamera, en julklapp ska man ju ha glädje av länge.

Blev jag sur i morse? Knatade ut i -11 graders kyla i min sköna fleccemorgonrock och satte i motorvärmaren, sedan torkade jag golven för Inez löper just nu och donade med ditt och datt. Klockan 07:20 gick jag ut med hundarna och vad ser jag, bilen står där som en ishög! Hade glömt att byta till min motorvärmarsladd, mannens satt i =( Märks att det varit ett långt skönt jullov och att alla rutiner rykt all världens väg.

Nåja! jag var på jobbet med 10 minuter till godo. Studiedag idag, eleverna börjar i morgon.
Tidig kväller här, hästen och hundrastning kvar sedan kväller, -7...vintern är nog här ♥

Ordspråk: Många talar så här års om att de skulle vilja ligga i ide. Som björnen. Bara ligga nerbäddad tills värmen kommer. Det är de långa kalsongernas natt./ Lena Larsson



Trackback
RSS 2.0