Då var månaden juni slut.....

....och den bestod ju huvudsakligen av kyla och regn, nu hoppas vi på juli och augusti som sommarmånader =) Hörde på radion att det var den rengniaste juni sedan 1991. 
Men sommaren har varit underbar ändå, solen har tittat fram på de viktigaste tillfällena för mig och min familj =) tänker då på skolavslutning, midsommar och min kära lillasysters bröllop ♥ summa sumarum, jag tänker inte klaga  ;)
 
Fortsättningen på midsommarafton blev underbar ♥
 
Dottern hade bakat en härlig jordgubbstårta med smak av fläder ♥
 
 Mille badade...mormor hade gjort ett eget solskydd som funkade jättebra ....
 
 Medan jag grillade, maken fixade sallad och dottern vitlöksbröd så var Mille sysselsatt med...
 
....Att trava ved...han hade ju sett morfar göra det tidigare, det roligaste just nu som Mille vet är att jobba och hjälpa till ♥
 
 
 
Efter en timme börjar vedtravning bli rätt slitigt ;)
 
 
Midsommarkväll.....Mille gnager på ett fläskkotlettsben och morfar vattnar landet...
 
...lök och potatis...
 
Här har vi gått sista kvällssvängen med hundarna i skogen, midsommarkillen fick en prästkrage bakom örat och den somnade han med ♥
 
Igår gifte sig min underbara och goa lillasyster med sin underbara sambo, på natten vräkte regnet ned och oron var stor för bröllopet som skulle äga rum utomhus på deras gård. Men vid 10 bestämde sig vädret för att bli vackert och ge min lillasyster solstrålar i hennes brudkrona ♥ En UNDERBAR fest som jag kommer att minnas med stor glädje ♥
 
Världens vackraste brud...och hon är MIN lillasyster ♥
 
Brudparet på väg till fotografering ...med sedvanligt skrammel efter =)
 
Denna bild får symbolisera brudparet....vi var ca 60 gäster som fyllde två stora partytält =)
 
Bröllopstårtan och annat gott....men innan hade vi ätit.....
 
Middagen.... och den bestod av helstekt vildsvin, potatissallad med flera goa såser.
 
Så vacker...syster Jane ♥ Med plåster under ögat efter operationen, men allt klär en skönhet =)
 
Ordspråk: Att gifta sig, skaffa familj, ta emot barnen som kommer, ta hand om dem i denna värld och kanske till och med lyckas att lära dem en del, är enligt min mening det största som en människa överhuvudtaget kan lyckas med./Franz Kafka
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

åh vilken vacker brud och som du skriver, det är din fina lillasyster :) urtjusig tårta och så har vi vackra Jane där också, hoppas att allt är bra med henne
bamsekramar vännen

2012-07-02 @ 12:36:06
URL: http://entomtastankar.wordpress.com/
Postat av: ansepanse

min bloggadress blev kanske fel
ansepanse och kinaguld ska det vara
bamsekramar vännen

2012-07-02 @ 12:39:45
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Freja

Härlig midsommar och vackert bröllop, så glad jag blev av det här inlägget!

2012-07-03 @ 17:20:00
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Veiken

Ett underbart sommarinlägg! Dessutom ett bröllop på köpet- Vilken vacker brud! Jag förstår att du är stolt över din lillasyster! :) Kramar

2012-07-03 @ 23:35:53
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0