10 dagar sen sist....

...... men bloggen har liten prio just nu. Våren är här och utelivet har börjat igen =)
Som jag skrivit tidigare så hör bloggandet till höst och vinter för mig. Veckan som gick var det studier i Kalmar för min dotter igen och mormorsvecka för mig. Så väl vi kommit in oss i rutiner Mille och jag, vi lägger oss tidigt och går upp tidigt. Mycket hinner vi med på morgonen och vi slipper stress.

Igår städade Mille och jag bort alla pinnar från tomten som hundarna släpat in under vintern, när jag tömde skottkärran klev jag på något vasst, kanske en spik. På kvällen jobbade jag på fritidsgården och vi hade 5 band på besök och minst 100 besökare, jag och min kollega servade banden i deras loge och vi hade fullt upp hela kvällen. När klockan blev 22 kunde vi sätta oss ned och ta det lite lugnt och då började det bulta i min fot =/

I dag, lördag så har jag inte kunnat stödja på foten och har tagit det lugnt hela dagen, känner en viss förbättring i foten och svullnaden börjar ge med sig =) Så i morgon blir det röjning av huset och tvätt, välbehövligt i vårtider då hundarna drar in en massa sand och smuts och alla djuren fäller massor av hår.

Här kommer lite bilder ;)


Vår himmel ikväll....


...Jag och kära maken beundrade den ihop =)


När våren kommer så flyttar katterna ut...så även Sotis...


Här är Sotis med oss på hundpromenaden...


Tre kompisar som vill leka i samma vattenfyllda dike.


Skitiga hundar förpassas till kök och hall tills de torkat...förståelsen från dem är NOLL, varför har du satt upp en grind matte ?


Långhårig kille blir.....


...korthårig när mormor tar fram saxen ;)


Morgonfrilla och .....


...morgonmys med TV och fåret Shaun.


Sotis ♥

Ordspråk: Carpe diem 
Trackback
RSS 2.0