Oj vilken vecka...



.....det blev =)
Förra torsdagen var Mille riktigt krasslig, han hade varit sjuk hela veckan och varit feberfri på onsdagen och fick åka till dagis på torsdagen. När han kom till mig på em var han riktigt hängig, vi låg i sängen och läste sagor, det var den aktivitet som passade honom bäst. Tempade honom och han hade 39,2 i feber, så det blev hemmadag igen på fredagen.


Fredag och lördag jobbade jag på fritidsgården =) söndagen ledig, på måndagskvällen jobbade jag igen på fritidsgården. Har tänkt på att jag alltid rivstartar ordentligt efter alla ledigheter ;)  Som jag berättat tidigare så jobbar jag bara fem kvällar på fyra veckor, men kvällarna ligger ihop.

Igår på lunchen blev jag uppringd på jobbet och blev inbjuden till en teaterföreställning som handlade om ungdomars mående idag. Självklart så åkte jag till föreställningen, den var SUPERBRA! Teatern är uppbyggd på ungdomars berättelser och handlar bl.a om incest, självskadande,missbruksfamiljer, bullimi, anorexia osv. Debatt efter teatern, vilken jag stannade på, hemma 21:45. Ska försöka gå på alla föreställningar som visas på teatern med nya "berättelser" varje månad.
Är lite trött ikväll, är inte van vid så många sena kvällar på raken. I morgon sista arbetsdagen för veckan, hur fort går inte veckorna? Snart påsk! =)

Lite bilder från veckan:


Bild från i fredags, det hade snöat på natten, Arne var ute och "skrotade" för sig själv. Av bilden och svansen att döma så har han rullat runt i snön ♥ Så vacker mitt stora hjärta är där han ligger och myser ♥♥


I måndags när jag åkte hem till hundarna på lunchen möttes jag av Mille på Lokie.....


Totalt orädd är denna lilla ryttare...det enda som intresserade honom här är AKTA MIN KRATTA ;)


Give me five...sedan satte han handen på hästens rumpa och pratade med mig...lite mer försiktighet hade både jag och hans mor önskat ;)


Godis och en klapp till en duktig häst efter ridturen.....


Sedan blev det hagen igen för Lokie.


En nöjd ryttare efter ridturen, har man inga fickor så går det bra ändå ;)

Ordspråk: Barn har aldrig varit särskilt bra på att lyssna på de vuxna, men de har aldrig försummat att imitera dem./ James Arthur Baldwin

Trackback
RSS 2.0