Ibland har man tur....

...och det hade jag idag  =) jobbade som vanligt på torsdagar mellan 9-12. När jag kom hem efter att ha handlat så dammsög jag snabbt och torkade golv, när sista rummet var gjort hörde jag brummandet av dotterns bil som körde in på gården. Brukar torka av golven innan jag åker till jobbet var dag, men denna vecka har varit så hektisk att jag varken hunnit eller ORKAT =/ Hund/katthår, sand och löv hade tagit över huset.
 
Jag och Mille gick direkt ut i skogen med hundarna, där det förut varit en väg var det nu en mindre skogssjö, där lekte vi med hundarna i över 30 min...på väg hem började det regna, vi hann aldrig bli riktigt blöta. Sedan skötte vi stallet, lite lek och rita innan matlagningen =) Mille var mig behjälplig i matlagningen som vanligt, idag blev det torsk med äggsås ;) Mille skalade äggen och skivade dem, den malda vitpepparn var slut så Mille stötte vitpepparkorn i en mortel till matlagningen, ett mycket kul jobb tyckte han ;) Här kommer lite bilder från idag =)
 
Morgonbild...här låg Rambo när jag kom ut i morse som vanligt, inte så vackert med en skummgummi madrass och kuddar på bänken...men så skönt för våra djur ♥♥
 
Självklart var Rambo och Sotis med mig på morgon-hundsvängen =)
 
Vart tog Rambo vägen? Undrar Sotis =)
 
 
Nu har vi ingen gräsmatta längre...bara en "lövmatta"
 
Mille fiskar...
 
...och det gäller att snabbt hala in fisken...han har sett hur pappa gör =)
 
Detta är en skogsväg...i vanliga och inte regniga fall ;)
 
Inez gillade den nya looken på skogen ;)
 
Att bada gillar ju de flesta schäfrar =)
 
Älskar denna bild ♥ Inez väntar spänt på Milles nästa pinne, stammarna som speglar sig i vattnet ♥ 
 
 
Arne var ju även med och han är nog "sälen" av våra hundar, men av någon anledning höll han sig mest på land idag..kanske för att det inte var så djupt att han kunde simma ;)
 
 Men vart tog stenen vägen? Arne dyker ned med huvudet utan att tveka, men doppar öronen gör han aldrig...det gjorde däremot schäfern Nobbe vi hade före honom, han tvekade inte för något =)
 
Men här jagar de varandra glatt =) Inez hann ju på pinnen först (som vanligt) =)
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilka härliga bilder från en fin eftermiddag, ni har det gott tillsammans Mille, du och katterna och vovvarna
kramar

2012-10-19 @ 10:44:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Veiken

Verkligen härliga djur och toppenfina bilder. Mille vet ännu inte hur priviligierad han är som får uppleva alla djur i vardagen. :)

2012-10-19 @ 19:12:25
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Jane

Haha! Jag älskar bilden när Arne kör ner hela nosen i vattnet.
Kramar i massor / Syrran

2012-10-19 @ 19:44:37
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Freja

Härliga bilder! Tycker oxå att bilden på Inez är fantastisk!

2012-10-19 @ 20:31:32
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Micke

Härliga Bilder! :-D
sv:
Thin Lizzy funkar alltid! :-)

Ha en riktigt bra helg!

2012-10-20 @ 00:43:33
URL: http://loveliferock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0