Sen vår i år, men.....

....nu har den äntligen kommit med stormsteg =)
Jag har en massa små kullar i hästhagen och att det är myrstackar har jag sett. Sambandet mellan myrstackarna och alla hackspettar och spillkråkor som finns hos oss lärde jag mig på "animal planet" en kväll. I och med att vi aldrig plöjer i hästhagen så blir myrstackarna större och större och hackspettar/spillkråkor äter upp till 2000 myror per dag, vi ser spåren efter dessa spillkråkor och hackspettar runt hela vår gård.
 
Bild från vår hage den 12 april, då var det mycket snö kvar i hagen....men en vecka efter var allt borta =)
 
Här har myrstacken i skogen haft besök, många hål var det....
 
Här sitter en kotte i ett hål som blivit uräten sina frön, bra med ett extra hål att variera emellan ;)
 
Marsskugga på häst ;)
 
Arne och Inez älskar skogen ♥ ♥ ....
 
....det gör även Mille ♥
 
Här kommer nu lite stretchingövningar från i påskas =) Allt det stora och älskade kusinen gör ska man göra lika....♥♥
 
 
Mina älskade och underbara gullungar ♥♥
 
Igår var vi och frirade mors 80 årsdag, en underbar dag med alla nära och kära ♥♥ världens godaste mat och alla syskon med syskonbarn och mina barnbarn var där plus en massa släkt och vänner ♥♥♥ en minnesvärd dag med massor av god mat och en mycket glad mor  =)
 
Först så klart en bild på min vackra mor, tyvärr är bilden tagen på lite håll så den blev suddig......
 
prinsessan skålar med farmor ♥
 
Min älskade syster Jane skålar i vatten ♥
 
En bild på Janes underbart vackra dotter  ♥ Tyvärr hann jag aldrig få en bild på hennes andra vackra dotter =(
 
Älskade underbara barn ♥ ♥ 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Underbara bilder. Jag visste inte att det hade ett sammanhang hackspettar och myror.
Man lär sig något nytt varje dag.
Förresten så var det en TREO COMP i glaset. Haha
Det var jätte kul att träffas . Nästa gång vi träffas så skall vi stretcha på precis samma vis som dina barn barn. Haha. (Blink)

Kramar i massor min älskade vackra syster. / Jane

2013-04-29 @ 23:10:58
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0