Första jobbarveckan...

.....till ända. Min bästa kompis är det mest omtänksamma som finns  ♥ i onsdags åt vi tillsammans på en Thairestaurang, på torsdagen blev jag bjuden på en UNDERBAR gulaschsoppa hemma hos henne, igår vid 20:00 ringde hon och frågade - hur länge jobbar du imorgon? Vill du ha lunch? En jättegod lunch avnjöts hemma hos min bästis idag oxå  ♥  Måste bara säga att jag älskar att åka i hennes cab med naturlig AC till skillnad mot min egen bils tvärdrag (den har AC men jag tycker det känns som tvärdrag)  ;)
 
 
En jobbarkompis började prata om att hon lagat massor av mat i sin gamla avdammade lergryta nu i sommar...Allt som gör att mat lagas enkelt, fort och gott utan allt för mycket arbete fångar alltid mitt intresse ;) Finns de att köpa nu undrade jag? Nej.... men du hittar säkert någon på loppis trodde arbetskamraterna....Dagen efter fick min bästa vän höra att jag var ute efter en lergryta, men.. sa hon, du får ta min  ♥ och den fick jag med tillhörande kokbok, hon är min bästa vän sedan jag var 15 år, Vi har delat ALLT från första kärlekar med alla dessa bekymmer ;) till barnafödande, vi fick barn med 28 dagars mellanrum osv... hur mycket hon betyder för mig tror jag inte någon förstår  ♥ ♥
 
Här ska testas som ni nog förstår ;) (bild lånad från nätet)

Direkt efter jobbet idag var jag barnvakt då dottern jobbade till 21:30, lite utelek först och sedan handlande, goa Mille tyckte vi behövde det och det...det tyckte jag oxå ;) En "doktorsväska" blev inköpt och jag blev patienten ;) Jag har haft mycket hög feber, fått sprutor och vi ska inte tala om hur väl mina reflexer kollats i knäna med lilla "hammaren".
Klockan 21 knoppade en liten läkare in ;)
 
Någon börjar bli liiiiiiiiite trött ♥♥ Bild tagen med mobil

 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

:) tittade du också lite längtansfull mot skafferiet :) när du blev bjuden till din bästa kompis? :) skojar bara, förstår att hon betyder mycket för dig
rare Mille, själklart var mormor "mycket sjuk" och behövde kollas upp extra noga
Sv: min J skulle aldrig kunna läsa i sängen, han skulle ha somnat innan han hunnit läsa två ord ens
kramar

2013-08-17 @ 11:30:04
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0