Inte ens två veckor kvar......

...Innan jag börjar jobba, förra året var MYCKET tufft med mycket jobb och för lite fritid....sitter i kroppen än...

Mitt sommarlov har varit underbart, två lediga månader, lite som när man var liten tycker man att det är nästan en Oändlighet när man står på gården första lediga dagen

 

 

Underbara juni med sin skira och härliga ljusa grönska  ˜”*°•♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥•°*”˜ 

 

Men andra veckan klev jag in en stor spik i foten och det spolierade alla mina planer om att gå/springa med hundarna och plocka bort "några överflödskilon"...nu har jag väl skaffat mig flera =/

 

När över tre veckor gått och jag inte kunde stödja på foten för svullnaden, varet och en förhårdnad där spiken gick in så följde jag mina käras råd och tjat och kontaktade läkarstationen. Fick komma samma dag, bad läkaren att skära upp så varet kom ut, säkert något "skit" kvar efter spiken....men...NEJ! ....Det gör man inte...man skär inte i fötter så 150 kronor fattigare linkade jag ut med samma smärta =/ Köp liktornsplåster och sätt där spiken gick in var rådet jag fick....sagt och gjort..apoteket nästa. Efter tre dagar med liktornsplåstret var det sju resor värre...

 

Några vänner kom på besök och fick se min fot och hörde om hur länge jag gått med problemet utan att få någon hjälp...kvinnan sa - sätt på Groblad så ska du se att det hjälper...hade inget att förlora tyckte jag så jag provade...efter fyra dagar kunde jag stödja på foten, varet borta, och förhårdnaden hade gett med sig Mille har plockat groblad åt mig, han gör en liten runda runt gården och kommer med de bästa och största bladen, UNDERBARA barn

 

Mille vet var de bästa grobladen finns ♥ 

 
 En liten mormors ängel ♥
 
 ♥♥

Har ÅGREN för att börja jobba om två veckor...VILL INTE...vill vakna klockan 6, gå ut med hundarna (tidigare haltade jag) Koka kaffe, sitta och slöa med hundarna på svala trappan tills kära maken vaknar, hela dagen är ett oskrivet blad som jag/vi själv fyller med vad jag/vi vill =) Tror att jag nog ska sova middag eftersom jag vaknade så tidigt, men har inte gjort det hitintills ;)

Tror jag en vacker dag kommer att bli en glad pensionär ;)

 

Vårt oskrivna blad blev idag, morfar ville köpa en "leksak" sagt och gjort vi åkte till stora staden, Mille fick oxå en ny leksak och den bevakar han här noga genom bakluckan ;) .... det var...
 
...gräsklippare  han har längtat efter en gräsklippare i 2 år efter att han provat en som min lillasysters barn hade ....här klipper han mormorsmors gräsmatta idag ♥ ....
 
...... Mycket noggrannt, Kronblom följer hans förehavanden 
 
Morfar och Mille i väntan på fika ♥♥
 
♥♥
 
Detta är morfars leksak ♥ Här fick han den att lyfta...=)
 
...men den flög lite som den ville, här en störtning...Sotis började jaga den ;)
 
Vår dotter var djurvakt IGEN... Efter att ha jobbat förmiddag och det var en MYCKET varm dag så valde hon att stanna hemma och sköta alla våra djur ♥♥ 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Hahaha, vi har oxå några sådana helikoptrar, katterna tycker de är superroliga!

2013-07-29 @ 22:04:48
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

tänk att naturen är så fin att man kan gå ut och plocka lite blad och sätta på det onda och det onda försvinner och allt är bra igen
vilka härliga bilder, Mille har blivit riktigt stor och nu får ni ju hjälp med gräsklippningen också :)
jaha, morfars nya leksak :) karlar!
ha det gott
kramar

2013-07-30 @ 11:41:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Helt otroligt vad ett litet blad kan fixa till.
Jag har googlat runt lite och naturen kan hjälpa oss ganska långt och det spelar ingen roll om vi tror på det eller inte.

http://www.slu.se/sv/om-slu/fristaende-sidor/aktuellt/alla-nyheter/2012/4/kloka-gummor-hade-ratt-groblad-kan-laka-sar/.

Det finns en sk (häxa) där jag har torpet.
Hela hennes trädgård är full med medicin växter.

Min gubbe har oxå en sådan där helikopter. Ååh vad han tycker att det är roligt...

Tänk att lilla Mille är så intresserad av arbetet på gården.
Det blir nog som jag sa i telefonen. När Mille blir stor så är det han som kommer att ta över gården och den kommer ju att skötas med bravur.

Kramar i massor min älskade syster / Syrran


2013-07-31 @ 07:56:12
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0