Osynlig....

...pga att min 3-åriga "värstingdator" kraschade förra veckan och att jag inte orkat blogga för sorgen efter Gurra, min älskade katt som var vår familjemedlem i 17 år ♥ Gurra var en stor personlighet och vi har så många roliga minnen efter honom. därför är han sååååå saknad . Gurras sista dag var en solig och fin dag, han gick ut vid 9 och la sig i sin älskade granhäck
 
 Vid 11 när gick jag ut med hundarna, ville jag kolla var Gurra var då jag inte såg honom, lyfte några grenar i granhäcken och där låg han på favvoplatsen ♥
 
Vid 13 såg jag att Gurra flyttat ut från häcken för att "gona" sig i solen ♥
 
När klockan började närma sig 14:30 tänkte jag gå ut och hämta in Gurra, men det behövdes inte, han kom direkt jag öppnade dörren för att äta mat...här ser ni hans onaturligt stora mage.
 
 Efter maten blev det sedvanlig tvätt ♥
 
Vid 15:45 började vi vår tunga resa...
Veterinären tyckte Gurra var vid väldigt fin vigör för sin ålder, fin päls, hull och var lite imponerad av hans storlek. Magen kunde hon inte ge något svar på, kanske cancer eller vätska??
 
Lugnt, fint och stilla tog vi farväl av vår gamle vän, han somnade in med huvudet på min axel ♥ Nu finns han begravd med sina vänner här på gården =`(  
 
 
Makens födelsedag startade med smörgåstårta till frukost ♥
 
Jag hade tänkt en familjetävling i gokart, men sonen hade kundbesök från Tyskland och kom inte ifrån, så den kampen tar vi senare ;)
 
Storstaden visade sin vackra sida =)
 
En god middag åt vi tillsammans när sonen kom från jobbet, de två första restaurangerna vi valt gick bort, en hade stängt och den andra hade lagts ned =( 
 
Hösten är här nu:
 
 
 
 
 
Arne springer över lövmattan ♥
 
Goa hästen med "sommarmage" ♥
 
Sotis och Rambo njuter i höstsolen ♥♥
 
Sotis ♥
 
Rambo och Gurra var vänner, igår såg jag hur Rambo letade efter Gurra i gran och syrenhäcken♥
 
Sotis biter på naglarna 
 
I lördags var jag och kära maken på fest, syskonen i storstaden ville fira brorsan =)
 
Jättegod mat blev vi bjudna på, här förrätten på bild och kul hade vi =), 
 
Kvällshimmel från i onsdags.
 
Köpte en ny dator i lördags innan festen, kan säga att jag ännu INTE är vän med windows 8 =/ så mycket larv med en massa appar....Många foton gick förlorade med förra datorn, men än har jag inte gett upp, med lite tur var det inte hårddisken som kraschade. 
 
Köpte en fotpall till fåtöljen, Rambo trodde vi köpt honom en egen härlig säng ;)
 
Mysigt med omtänksamma hussar och mattar =)
 
Åhhhh...kan man inte få sova ifred utan att bli puttad av en massa fötter???
 
Höstens första snö kom inatt, klass 1 varning var det i våra trakter och många avåkningar, ringde och kollade så maken kommit till jobbet i morse....6 mil är tufft att hålla koncentrationen på halkan uppe....
 
 Ordspråk: Om du är ledsen, var inte ensam. Om du är ensam var inte ledsen ( Samuel Johnson 1709-1784 )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Gulliga Gurra!
Dunder gosiga bilder på honom.
Vad var det där för fin restaurang ni var på? med min favorit servis Sundborn, eller var det hemma hus någon?. Ååh!!! Vad jag tycker att den servisen är fin.
Jätte fina bilder över Hrmf Storstaden. Jojo. Man tycker olika. Bilderna var jätte vackra men staden är inte stor min älskade syster.

Nu har jag köpt dom flesta ingredienserna till din parad rätt som jag skall tvinga dig att laga när du kommer. (Blink)
Jag och min gubbe älskar den...
Undrar om vi skall ta den dagen efter våran lilla pubrunda så det blir riktigt jobbigt. Haha (Skojar)

Skämt och sido. Jag längtar jätte mycket efter dig min underbara syster.
Kärlek och kyssar / Syrran

2013-10-19 @ 11:01:38
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: ansepanse

vilket fin inlägg, jag fick tårar i ögonen när jag läste om din fina Gurra <3
stackars Rambo som inte förstår var Gurra kan ha tagit vägen och stackars dig vännen <3 kramar om
så otroligt vackra bilder du visar upp och snö har du fått, det hoppas jag ska dröja länge än innan jag får
kramar och en fin helg till dig <3

2013-10-19 @ 11:15:32
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jag har till och med varit och samlat in pengar till WWF, det är rätt många år sedan nu, men jag gick omkring här i stugorna och samlade in rätt mycket :)
önskar dig en fin söndag
kramar

2013-10-20 @ 11:29:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

hej kort, hoppas du mår bra ?

nu är jag åter igen på min gamla blogg, som har börjat
fungera igen !

hälsningar och kram från Amanda !

http://metrobloggen.se/fyrverkerier/

2013-10-22 @ 12:56:26
URL: http://metrobloggen.se/fyrverkerier/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0