Tufft beslut....

....har jag fattat idag =`( Har beställt tid för att låta vår älskade Gurra  ❤ få somna in lugnt och stilla nästa fredag 16:30.  Så TUNGT...Jag vet att han har haft ett mycket bra liv och det tröstar oss ändå idag....men så TOMT det kommer att bli, alla djur har ju/ berikar vårt liv med just sin personlighet  ❤
 
Hur mycket kommer jag inte att sakna dig Gurra  ❤, ditt "pratande" ditt öppnande av dörrar som du inte får  ❤ Har fått ställa stolar för dörrar innan jag åker till jobbet.
 
Nu hoppar Gurra inte upp i sängen längre för att sova, knölen han har i magen hindrar honom...för nästan ett år sedan märkte vi att Gurra hade problem att hoppa upp på diskbänken för att äta mat, jag köpte en pall åt honom på IKEA för att han lättare skulle komma upp, och det hjälpte....vi trodde åldern tagit ut sin rätt och att Gurra inte var så smidig längre, inget syntes då.
 
I våras började Gurras mage växa och det har gått fort, så nu ska vår 17-åriga vän få ett värdigt slut. Gustav äter som vanligt, kurrar gosigt och är än så länge som vanligt. Alla bilder är tagna i veckan.
 
Har inte orkat blogga då jag haft feber och varit sjuk, har ont i halsen fortfarande.Något "skit" som går i våra trakter och många ungdomar och vuxna som varit sjuka på jobbet.
 
Arne, min andra gamling som sover skönt på sin madrass och gillar värmen från elementet, trots sin tjocka päls  ❤ Arne är helt bra i magen nu och är MYCKET pigg och glad =)
 
Trots feber och halsont så blev det en sväng med hundarna idag, passade på att ringa goa syrran Jane då  ❤
 
Höst-svamp-angripen-lönnplanta
 
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh, jag sänder dig all min medkänsla! Min 17-åring har oxå en pall för att ta sig från min säng till byrån där hans mat serveras. Vi ska på djursjukhuset och kolla upp hans njurar, men jag hoppas hoppas att allt är OK än. Det är tungt att skiljas från ett djur, alla har sin egen personlighet, som att mista en god vän. Ta hand om dig nu och gosa extra med Gurra från mig!

2013-10-04 @ 20:56:52
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jane

Fy vad tråkigt det är när ens nära och kära blir gamla och skall åka någon annanstans.
Finaste mysigaste Gurra... Min och min gubbes absoluta favoriter av katter. Du är fin som tänker på kattens bästa. Lika saknad som han kommer att vara här lika stor blir han som kattängel.
Jag vet hur svårt du tycker att det här är syrran och hur du lider när dina älskade djur skall lämna dig.
Jag hoppas och ber att det skall hända ett under och att han skall bli frisk och kry igen.
Kramar i massor min älskade syster / Syrran

2013-10-04 @ 23:20:04
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: ansepanse

<3 det är så svårt, jo jag vet, vi har ju haft vovvar som vi varit tvungna att ta sådana tragiska beslut om, men ser man att djuret lider och det inte går att göra något åt, så är det ju det rätta att göra, skönt att Arnes mage är bra och
skönt att din förkylning går mot bättringsvägen <3
Sv: jag var tvungen att se efter vilka bilder du menade :) tack :)
sänder en massa <3-kramar och tänker på dig och din fina Gurra

2013-10-05 @ 10:26:24
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jo, det var skönt när jag såg att kortet inte var till mig :)
en fin lördagskväll till dig
kramar

2013-10-05 @ 19:07:31
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jag vet inte om min kommentar kom fram???
det var skönt när jag såg att tandläkartiden inte var till mig
kramar

2013-10-05 @ 19:08:50
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Så fin Gurra & otroligt starkt inlägg ...
/Kramas

2013-10-13 @ 13:43:23
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0