Första april.....

....och jag blev inte lurad en enda gång, glömde själv bort att lura någon. Radion körde världens sämsta aprilskämt som var så genomskådligt, även om vår landshövding var med och försökte få tyngd till lurandet.
Har varit halvkrasslig i två veckor, förra veckan när jag var hem på lunchen hade jag feber, tog tempen för jag kände mig så hängig..
I onsdags morse sa halsen ifrån och jag har legat nedbäddad i två dagar förutom de hundsvängar/hästmatningar som måste göras, men jäsiken vad ont i ryggen jag får när jag ligger en hel dag =/ 
 
Lyssnar på en bok som i mitt tycke är jättebra =) Åsa Larssons - Till offer åt Moluk. Den börjar med att en man står vid spisen och hör hunden skälla, det är inte en ekorre tänker mannnen för det är ett annat skall, inte heller en älg för även det skallet är annorlunda. Helt plötsligt skriker hunden, ett fasanfullt ljud som mannen aldrig hört från hunden förut, han springer ut och får då se en björn som dödat och kalasar på hans hund...en björnjakt inleds, björnen dödas och i magen på den finner man bl.a...... Läs den!
 
Idag skulle det vara lätta moln och sol, men solen lös med sin frånvaro fram till 16, lite lätt kallt även om solen varit framme mestadels under veckan då nordanvindar blåst. I måndags var det -7 i gryningen och motorvärmarna fick användas igen.
 
Solnedgång i måndags.
 
Soluppgång i tisdags.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Solen håller sig borta här oxå, men det passar mig bra... Krya på dig!

2014-04-03 @ 21:48:45
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Skulle få spel om någon åt upp min hund, hu säger jag bara;-)
Ja det har varit riktigt fina solnedgångar några dagar denna o förra veckan, fina bilder
Ha en skön helg;-)

Postat av: ansepanse

hoppas att du känner dig bättre nu
den boken ska jag läsa :)
ha en fin helg vännen¨
kramen

2014-04-04 @ 11:51:38
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

hej Kort !
den där boken Moluk, verkar lite otäckt ? jag läser mycket, men inte deckare eller något hemskt,

men nu är den bästa dagen i veckan, tycker jag, så jag önskar dig en härlig helg och mycket kärlek, kramar !!!
och klappar till Bosse och Inez !!



2014-04-04 @ 12:34:59
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0