Vad lever vi i för samhälle ?

...tidigare hjälpte vi de svaga, sjuka, barn och äldre ♥ den hjälpen finns inte mer, vårt "lila" block blandat av röda och blå partier struntar totalt i oss, finns inga "rakryggade" politiker eller partier längre, partilöften hålls inte från något parti då valet vunnits..Våra äldre som byggde upp vårt välfärdsamhälle far många ggr illa på äldreboenden, både privata och kommunala, Lex Maria anmälningarna duggar tätt...
Hittade denna artikel, läs den så j-vla skrämmande från vårt empatilösa samhälle idag, skrota försäkringskassan NU
 
Har själv fått erfara besparingsivern i vårt samhälle och försäkringskassans tvivel och luppläsning av sjukskrivningar för att hitta kryphäl och slippa ge folk ersättning, jag misstroddes, överklagade och vann, läs här. När en människa behöver samhällets hjälp som mest så sviker det....Vilket parti ska jag rösta på i valet...vet inte.... är så FÖRBANNAT trött på den lila klicken som nedrustar vårt samhälle......
 
 
Hur många grupper ska hamna i denna soptunna???
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Tjejen hade ju bara Cancer, Det är väl som ett skrubbsår i arslet enligt dom. Usch så det har blivit.
Jag hade en väldig tur med FK när jag var sjuk nästan inga problem alls.
Bra att du debatterar om det här.
Stor kram /Syrran

2014-08-15 @ 07:47:51
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Monica o Jacob

Ja du vart är vi på väg, såg hur det var ställt när mor låg på Danderyd i helgen.
Man är rädd för att bli sjuk:-)
KRAM och nospuss till Bosse

Postat av: amanda


du är ju som en riktig Sverker Olofsson med sin
soptunna, och han var bra, precis som du är Kort !

dem där myndigheterna går efter sina egna lagar
och kryphål,
man måste vara mycket stark och påläst om man ska
bemöta dem, det har jag lärt mig, och det har fungerat många gånger ! t ex, hos läkaren, vårdcentralen, försäkringskassan m m.
inte undra på att många äldre eller sjuka orkar inte.

kram vännen och ha en fin fredag !

2014-08-15 @ 13:21:27
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag vet vad jag ska rösta på, jag ska rösta på Fi. Delvis, förstås, för att jag är feminist, men även för att de faktiskt står för en kursändring av politiken i Sverige. Jag tycker det viktigaste just nu är att ändra vår inriktning! Det är inte tillväxt och välstånd, där vi övernyttjar jordens resurser för att ett fåtal ska bli snuskigt rika, som ska vara målet för Sverige. Det måste vara jämställdhet, omsorg om de svagaste och resurssnålhet som ska vara riktningen, om vi ska överleva på lång sikt. Jag är trött på de kortsiktiga politikerlöftena som handlar om våra plånböcker, jag vill få in empati, medkänsla, öppenhet och kärlek i politiken!

2014-08-15 @ 22:57:15
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0