Vi fortsatte på ett vinnande....

 
.....koncept på jobbet och lagade vår trerättersmiddag med vacker dukning och underhållning =) Jag var i underhållningsgruppen och temat blev val eftersom det är valår, bland annat roade vi våra vänner med  denna film:
  
 
Detta är vad våra kära kollegor anrättade, först förrätten:
Tonfiskröra ♥....
 
Varmrätten var lax med "immig" färskpotatis med en underbar majonässås ♥ 
 
...sedan efterrätten med chokladpannacotta, mörk och ljus choklad, flarn och fruktspett ♥
 
Jag skulle vara barnvakt åt Mille och eftersom dottern började jobba en timme innan jag slutade så då bestämde jag att han fick vara med mig på jobbet, han kom lagom till efterätten och min bästa vän fixade fram efterrätt till honom ♥ Sedan fick han hjälpa mormor att fixa undan "filmkanonen" vi åkte hiss som han tyckte var både läskigt och roligt =) Jag visade honom var han kan hitta mormor nästa höst då han börjar förskolan om han vill mig något ♥ Milles kommentar efter dagen var "vilket fint jobb du har mormor" =)
 
En av mina fina vänner ♥  satte upp mille som "kuttersmycke" på familjens fina Cadillac, Milles arbetarhjälm var så klart med ;)
 
 Intressant med detaljer i bilen som inte finns i nyare bilar, Mille frågade och fick svar =)
 
 Sedan mullrade kompisen iväg, gillar ljudet av gamla amerikanare ;)
  
 På kvällen började Mille att snickra ett garage....
 
...Inez var så klart med och tog hand om trämaterialet på sitt eget sätt ;)
 
 .skulle närmast kalla henne för en flismaskin =)
 
 Mysigt med lite paus..;)
 
Mormor krökte några spikar som Mille rätade ut =)
 
Morfar hjälpte sedan Mille med att snickra och då hände det massor, de fortsatte på bygget även idag =)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Vilka jättefina bilder du har tagit på Mille och co.
Och det där ordspråket gillar jag starkt.
Kan du ringa mig vid tillfälle så jag kan få dina nummer och så.
Jag tappade min mobil i toaletten hos frisörgrossisten
F-------n vad arg jag blev . Men nu har jag köpt en likadan.
Kramar i massor / Syrran

2014-08-12 @ 21:23:48
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Jane

Jag glömde ju att skriva att maten ser fantastisk ut. Mmm

2014-08-12 @ 21:33:19
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Freja

Vilken mysig start på läsåret! Och amerikanare har ett alldeles speciellt ljud och en särskild tjusning...

2014-08-12 @ 23:18:48
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: amanda


oh, vad gulligt sagt av ditt barnbarn:
"vilket fint jobb du har mormor",
fast det tycker jag med, att du gör ett bra jobb Kort!

jag är också "jätteviktig" ! hahaha....kram !!!

2014-08-13 @ 11:00:45
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Vilken söt liten chaufför;-) och läcker bil


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0