Förbjud fyrverkerier till allmänheten...

......Så många djur som lider av alla dessa onödiga smällare varje år.
 
Själv har jag inte haft någon hund som varit rädd för fyrverkerier men däremot en häst. Vi fick ta in henne klockan 14 på nyårsafton innan det började smälla runt omkring oss, annars sprang hon skräckslaget runt i hagen och var mycket svårfångad i sin skräck. Vi stoppade bomull i öronen på henne, täckte för fönstren så hon inte såg ljuskenen och spela hög musik så hon inte hörde smällarna. Vet även om några bekantas hundar som sprungit bort och in i skogen i vettlös skräck och oroliga ägare har sökt sina hundar i flera dagar.
 
Här kommer det VÄRSTA och grymmaste jag sett, hur kan NÅGON/NÅGRA vara så hjärtlösa =`( Hoppas de får tag i förövarna och ger dem ett RIKTIGT straff för detta djurplågeri.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Fy fan för de som gör så mot djur!

Våra katter bryr sig inte alls om vare sig raketer eller smällare, men mina föräldrar hade en hund som inte gillade fyrverkerier alls. Han var jakthund, så smällarna var inget problem, men det där visslande ljudet från raketer var han superrädd för. Vi hade en liten toa mitt i huset, i en gammal skrubb. Där turades vi om att sitta med honom sista april och nyår. Inga fönster och dessutom hela huset som avskärmning mot ljudet...

Svar: Jag är totalt ordlös mot denna grymhet, fattar inte hur någon kan göra så? Vår häst hade nog innan vi köpt henne varit utsatt för fyrverkerier i hagen som skrämt henne, hade en kompis som köpte en häst från samma ägare och den var lika rädd som våran. Några okända "skitstövlar" som ville se hur hästarna reagerade på fyrverkerier =( FÖRBJUD fyrverkerier, skrämmer de inte djur så brinner oskyldiga människors lägenheter upp pga av att fyrverkerier gått fel väg, eller så skadas även människor.
Kort

2014-12-28 @ 21:13:13
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: TantGlad

Blir såååå förbannad när människor är stygg mot djur. Jag kan inte se filmen. Det gör för ont.

Jaa förbjud dessa raketer och smällare i tid och otid.

Må så gott och kram.

2014-12-29 @ 06:06:34
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Monica o Jacob

Det blir alltid värre när det är ens egen ras även om man mår illa av allt djurplågeri.
Skulle jag skriva exakt vad jag vill göra med dom släcker man nog ner nätet för mej.
GOTT NYTT ÅR

Svar: Jag tror du och jag har samma åsikt om vad förövarna ska få för straff, hade jag träffat förövarna samtidigt som jag hittat hunden så hade mitt hjärta mot dem varit HÅRT. Fy f......n vad jag hatar DJURPLÅGARE, BARNMISSHANDLARE och alla fegisar som ger sig på dem som är svagare....Gott nytt år, kram
Kort

Postat av: amanda


Nu är jag tillbaka efter julfirandet och med ny energi !
Tittade på alla dina fina julbilder, vad mycket du har fotat !! Det är alltid så kul att titta på dem och ibland ropar jag till min man att han skulle också komma och titta på dina hundar, hihi !

Dem har redan börjat "öva" med nyårsraketer, jag lider med alla husdjur, hoppas deras ägare tar väl hand om dem på nyårsaftonen !

Nu önskar jag till dig och alla dina, ett riktigt gott slut på år 2014, med många varma kramar !!

Svar: Blir så glad att du gillar mina bilder, förhoppningsvis ska de bli bättre med en bättre kamera =) Om jag nu orkar läsa instruktionerna ;) Gott nytt år ♥ kram
Kort

2014-12-29 @ 11:20:17
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0