Snart nytt år...

.....igen 
Som vanligt firar vi nyåret hemma i lugn och ro. Jag är fortfarande jätteförkyld med förhöjd temp, i tre dagar hade jag ingen röst heller. Vi har kallt fortfarande -17 i morse, så något utefotograferande har det inte blivit av för min del. Men man kan ju fota ut genom fönstret ;)
 
Bild från idag på vårt frostiga stall, huset är lika frostigt. Så kära maken eldar lite extra så vi har varmt och gott i huset 
 
Med den nya kameran får jag äntligen fina bilder på Bosse, så man kan se hans riktiga färger =)
 
 
Det sedvanliga morgonbuset, som är av den mycket högljudda sorten......
 
....och sedan sover de som vanligt tillsammans ♥♥
 
Katterna har flyttat in på heltid nu i kylan, min säng har varit obäddad i två dagar då jag inte har hjärta att flytta på de sovande goskatterna, här är sotis på väg in under påslakanet 
 
 
 
Hästens vattenhål har bottenfrusit, så vi får bära vatten till honom på dagarna oxå.
 
Hästen bangar inte för kylan utan är ute och skrapar fram gräs under snön, (bilden tagen genom sovrumsfönstret och är mycket inzoomad, gamla kameran)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

GOTT NYTT ÅR min älskade syster !!!
Jag får sådan lust att slänga mig upp på din fina lurviga häst och ta en sväng i skogen.
Så vansinnigt fin han är.
Kramar i miljoner / Syrran

Svar: Gott nytt år min älskade syster med familj ♥♥ är så nyfiken på er nya lägenhet, kommer i februari =) ser så fram mot det ♥ kramar i triljoner ♥♥♥♥
Kort

2014-12-29 @ 14:45:21
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Monica o Jacob

Nyår blir en lugn historia här med, har man bott i ett höghus som började brinna klockan tolv pga raketskjutande snorisar har man ingen lust att fira mer.
Har en Taittinger Nocturne men den blir nog osprättad.
Vilka fina djurbilder, Bosse är ju så söt trodde han skulle bli större har du mätt mankhöjden.
Ha en skön måndagkväll och krya på dej

Svar: Hua vad otäckt med branden klockan 24 och ilskan över alla föräldrar som köper ut fyrverkerier till sina ungdomar. Nej vi har inte mätt Bosse än, han är inte lika hög som Arne, men nu blev jag sugen på att mäta honom =) Återkommer =) kram
Kort

2014-12-29 @ 19:37:29
URL: http://ingemix.bloggplatsen.se/
Postat av: Freja

Vilka fina bilder med nya kameran! Gott nytt år till dig och de dina!

Svar: Gott nytt år =) kram
Kort

2014-12-29 @ 22:20:16
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0