Nu är vi lyckliga ...

.....Förra fredagen var vi på återbesök till djursjukhuset med Bosse, veterinären var glad och tyckte att det verkligen gått framåt med Bosse =) Knappt en halv grad halt nu, det var kanske något vi och Bosse fick leva med men nu har han inte ont längre ♥ Vi vet att Bosse oftast är o-halt nu och vi tror att han kan bli helt hältfri  i framtiden.Vi skyndar långsamt men nu får han äntligen bygga upp sina muskler med en 30 minuters promenad var dag =)
 
Goshundarna som nu nästan alltid får umgås tillsammans ♥
 
Imorgon ska vi till vår "husveterinär" med båda hundarna då vi misstänker/vill utesluta att de drabbats av rävskabb, Bosse har kliat ett öra helt rosa och hår är borta på det ena örats spets =(
 
Förra söndagen handlade jag och dottern de flesta av julklapparna innan vi gick på kära prinsessans dansuppvisning ♥ Så kul att se ♥ 
 
Avslutningen på showen, så fantastiskt bra alla dansade ♥ Hoppas min kära prinsessa ger ett medgivande om att få lägga in en bild på henne från showen senare =)
 
I fredags började det snöa, allt bev ljusare och världen kom tillbaka igen från det kompakta mörker som varit =)
 
 
Spegelbild från adventsljusstakarna i ett fönster.
 
Idag är katterna "vinter-tjocka" som vanligt ;) Rambo väger säkert runt 7 kilo. Vi köpte jättegosiga stora hundmattor på djursjukhuset, maken tog två....ta tre sa jag, katterna kommer att lägga beslag på dem. Det gör de, Rambo ligger på denna matta i hallen var natt =)
 
Bild från i lördags, solen strålar och dimman stiger.
 
Fukten och kylan skapade en härligt dimmig morgon =)
 
Har stressat en del sista tiden med påföljd av att magen har krånglat, har varit svälld och haft ont =/ efter jobbet när jag kommit hem och gått med hundarna så har jag legat och vilat och det har hjälpt. Två veckor kvar till jullovet, hoppas magen håller......

Kommentarer
Postat av: Freja

Först; Ta hand om din mage, hela livet störs om magen är paj. Hoppas verkligen du får stressa av i jul!
Sen: GRATTIS till Bosse! Så skönt att det blivit så mycket bättre, vilken tålmodig och fin hund han är!

Svar: Kunde inte kommentera inne hos dig, vet inte varför ??? min kommentar till din blogg var: Bilden på dig och barnen med ditt pimpade paraply är jättefin =) Snygga almanackor även tidigare. Så mycket roligare med egna almanackor med alla minnen från alla bilder ♥ Hoppas du "piggar" på dig, kram
Kort

2014-12-07 @ 22:46:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Blir så glad över att fina Bosse ser ut att bli bra i sitt ben:-):-):-)
Stress ja det är inte bra för magen men det är inte lätt när man är uppe i varv att varva ner.
STOR KRAM

Postat av: Jane

Vad härigt med Bosse.
Men det där med magen får du ta itu med efter Jul om den inte har spruckit (Blink)
Jag och min familj var på Julkryssning till Helsingfors. Jag åt som en galning på julbordet och fick behålla maten i en kavrt efter den sista tuggan. Sen spydde jag upp precis allting... Inget fel på maten det var stress.
Kärlek och kyssar / Syrran

2014-12-08 @ 17:02:43
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0