Lite ärlighet.....

Jag gillar när jag kan luta mig tillbaka i bekvämlighet och skylla på en massa annat som kan förklara röran i mitt hem. Just nu har jag lutat mig lugnt tillbaka och skyller all röra och allt ostädat i vårt hem på Bosse. Han är ju så liten ♥, har inte brytt mig om att dammsuga på en vecka, för tänk om han är rädd för dammsugaren =( ( Så är det nu inte, den lilla illbattingen tycker att dammsugaren är jätterolig och vill helst jaga efter munstycket) Men som tur är läser inte så många av mina bekanta min blogg så jag kan fortsätta i min bekvämlighet och skylla bort oredan på annat ;)

 

 
Nåja så här samspelta är inte jag och Bosse i städningen än ;)
 
 

Men lite uns av sanning finns det faktiskt i det, en valp är precis som ett litet småbarn som måste få leka, ingen ide att plocka undan så vida man inte har en massa ork och lust för plockande till ingen nytta ....lite kiss här och där....bara att svabba av golven i tid och minut. Renare golv har jag inte haft sedan förra valpen.

 

Vad jag vill säga med detta blogginlägg är....att jag önskar att jag låtsades att jag hade en valp jämt och bara var bekväm med det som jag och kära maken är bekväma med...och inte låtsas och städade som att vi har det så välstädat jämt som i IKEAS heminredningsbilder...

 Jag har ingen lust att städa för andra än mig själv och min familj längre.
 
 

Glömmer aldrig min kära makes kommentar då några vänner besökte oss för första gången, och vår sedvanligt röriga diskbänk med kattmatsburkar, hundmatsfoderburkar tog plats som vanligt, - kommer ni hit igen så ser ni att det ser ut så här hos oss =) De svarade med ett leénde - ja, men det ser likadant ut hos oss bara fler mjölkpaket på diskbänken där vi förvarar allt matavfall...Ärlighet varar längst ;)

 

 Jag har valt gladgubben här =) hitintills har inga vänner valt bort mig pga kattmatsburkar, lite hundhår här och där...Så nu ska jag bli lite bekvämmare för min egen skull och inte bry mig om "vad jag tror krävs av mig " =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker att ni är härliga som har det på ett vis. Du vet ju hur det är hemma hos oss. Ett spel för galleriet, rent och städat på utsidan och inne i skåpen så är det kaos. Haha
Ungefär som inne i mitt huvud. Helt OK skal men insidan Ojojojoj...
Stå på dig käta syster .
Kärlek och kyssar / Syrran

2014-02-09 @ 16:21:27
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Jane

Jag hade inga läsglasögon på mig så jag rättar till det här:

Jag tycker att ni är härliga som har det på ert vis.
Du vet ju hur det är hemma hos oss. Ett spel för galleriet, rent och städat på utsidan och inne i skåpen är det kaos. Haha
Precis som det är i mitt huvud. Helt OK skal men insidan . Ojojoj...
St på di kära syster / Syrran

2014-02-09 @ 17:29:45
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: amanda

låter så hemtrevligt Kort !!
och vem besöker hos vänner bara för att kolla om det är välstädat och polerat ?
du bestämmer själv, vad du vill göra och inte vill göra, ingen bestämmer över ditt eget hem, så tänker jag Kort,
och njut av dina hundar och katter och ditt härliga hem !
det göra jag, även om makens syster brukar påminna mig om att jag har alldeles för mycket "krimskrams",
för hennes smak ! det angår inte henne !

ha en fortsatt fin söndagskväll, kram på dig !


2014-02-09 @ 18:20:43
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0